Việc làm Officer - Customer Service - BASF Vietnam Co., Ltd

Officer - Customer Service

  • salary Mức lương: Thỏa thuận
  • date Hạn nộp: 13/11/2025
  • place Địa điểm: Hồ Chí Minh
BASF Vietnam Co., Ltd
Xem thông tin công ty

Thông Tin Chung

Loại hình:
Toàn thời gian
Vị trí/chức vụ:
Nhân Viên/Chuyên Viên
Yêu cầu bằng cấp:
Trung cấp - Nghề
Ngày đăng tuyển:
13/10/2025
Yêu cầu kinh nghiệm:
Không yêu cầu
Yêu cầu giới tính:
N/A
Ngành nghề:
Dịch Vụ Khách Hàng
Chuyên môn:
Xử Lý Khiếu Nại , Giải Quyết Vấn Đề , Sử Dụng CRM
Địa điểm làm việc:
Hồ Chí Minh
<P>Level 23, Deutsches Haus, 33 Le Duan Street, Sai Gon Ward, Hcmc</P> , Hồ Chí Minh
1. <p>Level 23, Deutsches Haus, 33 Le Duan Street, Sai Gon Ward, HCMC</p>

Việc Làm Tương Tự

Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Sài Gòn Thương Tín ( Sacombank)

CHUYÊN VIÊN DỊCH VỤ KHÁCH HÀNG - TP. HỒ CHÍ MINH/ HÀ NỘI

Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Sài Gòn Thương Tín ( Sacombank)

Hồ Chí Minh,... Thỏa thuận
Công Ty TNHH Kinh Doanh Tư Vấn Đầu Tư Xây Dựng Central Park

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng (Không Y/C Kinh Nghiệm)

Công Ty TNHH Kinh Doanh Tư Vấn Đầu Tư Xây Dựng Central Park

Hồ Chí Minh 8 - 10 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Đầu Tư Và Xây Dựng Phúc Khang

Chuyên Viên Dịch Vụ Khách Hàng

Công Ty Cổ Phần Đầu Tư Và Xây Dựng Phúc Khang

Hồ Chí Minh 12 - 20 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Chuyên viên Dịch vụ Khách hàng - Client Service Associate (N2) [24946]

Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Hồ Chí Minh 18 - 20 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Quản Lý Dịch Vụ Khách Hàng - Client Service Manager Lương 40 - 50 Triệu (N2) [25082]

Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Hồ Chí Minh 40 - 50 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Thương Mại Tùng Mỹ

Chuyên Viên Dịch Vụ Khách Hàng

Công Ty TNHH Thương Mại Tùng Mỹ

Hồ Chí Minh Thỏa thuận
Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Client Service Associate (Japanese Speaking) (Tt24946) [Dist 1 - Hcm]

Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Hồ Chí Minh 18 - 20 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Client Service Associate (Chinese Speaking) (Tt24916) [Dist 1 - Hcm]

Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Hồ Chí Minh 18 - 20 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Client Service Associate (Chinese Speaking) Fresher – Nhân Viên Dịch Vụ Khách Hàng (Tiếng Trung Và Tiếng Anh)- Hcm - 26916

Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Hồ Chí Minh 18 - 20 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Dịch Vụ Khách Hàng - Quận 7

Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Hồ Chí Minh 12 - 15 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Chuyên Viên Dịch Vụ Khách Hàng Tại Quận 7

Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Hồ Chí Minh 12 - 15 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Đầu Tư Majestic Realty

Chuyên Viên Dịch Vụ Khách Hàng Quận Phú Nhuận

Công Ty TNHH Đầu Tư Majestic Realty

Hồ Chí Minh Từ 6 triệu VNĐ
avatar CV CỦA BẠN CÓ PHÙ HỢP VỚI VIỆC LÀM NÀY?

Chi Tiết Công Việc

Mô tả công việc:

OBJECTIVES OF THE POSITION


• Interface with Customers and collaborate with internal teams to ensure all sales orders/purchase requisitions and enquiries are processed in a timely manner, with the aim to ensure that goods and services are supplied on time and customer needs are fulfilled.

• To enhance customer experience by capturing requirements and expectations (based on identified touchpoints) from the customer and managing the relationship.


MAIN AREAS OF RESPONSIBILITIES AND KEY ACTIVITIES

• Perform Sales and Delivery Order Management tasks (Front end):

▪ Receive orders and requirements from the customers/sales team and transfer to Operation team (APTC at Hub) to process. Coordinate with relevant teams to settle issues/complaints.

▪ Collaborate with Supply Chain for timely deliveries and resolve/handle relevant incidents (if any).

▪ Collaborate with Business Units in maintaining master data; DG declaration, business contract sign-off and invoicing.

▪ Monitor shipmen/delivery schedules and notify customers.

▪ Conduct period customer visits.

• Collaborate closely with the back-office services for Customer Order Management to ensure timely fulfillment of orders, processing of order changes and escalation of NCMs.

• Contribute to the development of customer relationships through proactive customer communication related to order management e.g. product availability, order status and delivery tracking.

• Support Credit Management, Billing and Accounts Receivable follow-up.

• Actively communicate status, investigation results, corrective actions to customer and ensure on time closure for nonproduct quality related complaints; capture customer expectations/ requirement and feedback to BU/ Functions.

• Support the implementation of business rules related to customer order management process.

• Contribute to initiatives to help improve the Net Promoter System (NPS) customer feedback.

• Capture market intelligence from daily interaction with customers and share with the business as appropriate.

• Maintain a safe and healthy working environment by following the company's EHS Policy and requirements and report any unsafe conditions and behavior, including near miss and incident, to immediate superior.

• Additional tasks within Customer Service team: Provide efficient back-up to team-mates; Take up additional responsibilities upon assignment by team-lead/department head.


Yêu cầu công việc:

• Degree in Foreign Trade, Economics or other equivalent qualifications.

• 2 years of relevant experience in Customer Service and or Supply Chain in multinational company with international operations.

• Good Mandarin Chinese in speaking and written (mandatory).

• Import and Export documentation, lncoterms, Customs regulation and practices.

• Good command of English and Excel & PowerPoint skills.

• Knowledge of SAP Sales & Distribution module is preferred.

• Required Competencies: Develop Self & Others, Communicate Effectively, Demonstrate Customer Focus, Collaborate for Achievement.


Quyền lợi được hưởng:

Attractive salary and bonus
Heathcare plan
Professional, dynamic working environment


Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.

TẢI MIỄN PHÍ ỨNG DỤNG

Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!

QR Code