Việc làm Customer Service Executive (Air/Sea Freight) - CÔNG TY TRÁCH NHIỆM HỮU HẠN DIMERCO EXPRESS (VIỆT NAM)

Customer Service Executive (Air/Sea Freight)

  • Mức lương: 12 - 15 triệu VNĐ
  • Địa điểm: Hà Nội
  • Kinh nghiệm: Trên 2 năm
  • Bằng cấp: Trung cấp - Nghề trở lên

Hạn nộp hồ sơ: 09/01/2026 (Còn 29 ngày)

CÔNG TY TRÁCH NHIỆM HỮU HẠN DIMERCO EXPRESS (VIỆT NAM)
Xem thông tin công ty
Địa điểm làm việc:
Hà Nội
Tòa Nhà Viet Tower, Số 01 Thái Hà, Hà Nội
(Trước sáp nhập: Cầu Giấy, Hà Nội | Sau sáp nhập: Cầu Giấy, Hà Nội)
1. Tòa nhà Viet Tower, Số 01 Thái Hà,Hà Nội
(Trước sáp nhập: Cầu Giấy, Hà Nội | Sau sáp nhập: Cầu Giấy, Hà Nội)

Việc Làm Tương Tự

Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Sài Gòn Thương Tín ( Sacombank)

CHUYÊN VIÊN KHÁCH HÀNG DOANH NGHIỆP - TP. HỒ CHÍ MINH/ HÀ NỘI

Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Sài Gòn Thương Tín ( Sacombank)

Hồ Chí Minh,... Thỏa thuận
Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Customer Service Staff (Logistics - Good English) ~ 15 - 20 Mill Vnd [26272 - Hanoi]

Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Hà Nội 15 - 20 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Logistics Swallow Việt Nam

Customer Service Executive

Công Ty Cổ Phần Logistics Swallow Việt Nam

Hà Nội 15 - 18 triệu VNĐ
Công Ty Trách Nhiệm Hữu Hạn Avepoint Việt Nam

Service Revenue Operation

Công Ty Trách Nhiệm Hữu Hạn Avepoint Việt Nam

Hà Nội Đến 20 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Dệt May Thygesen Việt Nam

Customer Service (Garment Field)

Công Ty TNHH Dệt May Thygesen Việt Nam

Hà Nội 25 - 50 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Bellsystem24 Việt Nam

Nhân Viên Tiếp Nhận Hồ Sơ - Không Yêu Cầu Kinh Nghiệm

Công Ty Cổ Phần Bellsystem24 Việt Nam

Hà Nội 12 - 15 triệu VNĐ
Mazda Láng Hạ - Công ty TNHH Thương mại và dịch vụ ô tô Viva Mazda

Trưởng Nhóm Kinh Doanh Ô Tô Kia (Đã Có Kinh Nghiệm Bán Hàng Ở Các Thương Hiệu Xe Ô Tô Hàn Quốc, Có Kinh Nghiệm Ở Cấp Quản Lý 1 Năm Trở Lên)

Mazda Láng Hạ - Công ty TNHH Thương mại và dịch vụ ô tô Viva Mazda

Hà Nội 20 - 50 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Sản Xuất Thương Mại Bao Bì Thành Tiến

Nhân Viên Telesales Tư Vấn Bao Bì - Từ 6 Tháng Kinh Nghiệm (Long Biên, Hà Nội)

Công Ty TNHH Sản Xuất Thương Mại Bao Bì Thành Tiến

Hà Nội 15 - 20 triệu VNĐ
Công Ty TNHH STE Việt

Tư Vấn Môi Trường - Thu Nhập Up To 20Tr/Tháng

Công Ty TNHH STE Việt

Phú Thọ,... 15 - 20 triệu VNĐ
Công Ty CP Công Nghệ Thiết Bị Y Tế Dmax

Nhân Viên Kinh Doanh Thiết Bị Y Tế Nha Khoa

Công Ty CP Công Nghệ Thiết Bị Y Tế Dmax

Hà Nội 20 - 50 triệu VNĐ
Công ty TNHH Sách Panda

Nhân Viên Kinh Doanh

Công ty TNHH Sách Panda

Hà Nội 12 - 16 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Truyền Thông Kim Cương

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng Ngân Hàng Quân Đội MB Bank Tại Đống Đa, Hà Nội

Công Ty Cổ Phần Truyền Thông Kim Cương

Hà Nội 8 - 12 triệu VNĐ
avatar CV CỦA BẠN CÓ PHÙ HỢP VỚI VIỆC LÀM NÀY?

Chi Tiết Công Việc

Mô tả công việc:

1. Booking Arrangement

  • Receive booking request from shipper or salesperson/ overseas station/ agents.
  • Check the SOP, Incoterms, cost/ sell of the account, then contact to the relatives (salesperson/oversea station/agent) to get approval to move.
  • Arrange booking with carrier and inform to customer/overseas the plan of cargo (booking confirmation/ flight details/ stuffing deliver cargo....)
  • Send the booking confirmation to shipper for their arrangement.
  • Follow up outside OP/customer's loading plan to ensure all procedures are finished before cut-off time.

2. BL Preparation & Pre-Alert Submission

  • Receive shipping Instruction from customer and prepare the necessary documents to complete export procedure.
  • Issue draft bill for shipper/ oversea to check and confirm back.
  • Update all information into Value Plus such as: HAWB / MAWB / Manifest / Flight details .... and pass full docs to outside OP for their handling at terminal.
  • Filing AMS, FWB, FHL, EDI ... for shipment if needed.
  • Send manifest and Pre-alert to destination stations/ agents same flight depart date.
  • Follow up with carrier for uplift cargo as booked, and tracing the actual flight details to update to customers/ overseas.

3. Sales/cost input & lot close

  • Input info into Value Plus system (sales, cost, Issue DN, CN...) and issue/ send Debit note to shipper/ oversea.
  • Prepare docs for payment/cost or collection/sales to transfer to account dept.
  • Review, approve and complete all costs/sales, other into Value + to close lot.
  • Follow up the shipments closely and keep customer/oversea station/agent updated if any change.

Other assignments by Supervisor or Manager

Yêu cầu công việc:

  • Education: Candidate must possess at least a College/ Bachelor's Degree, Economics, Foreign trading, International transportation, Logistics solution or equivalent .
  • Experience:Minimum 2 years in Forwarder/ Logistics or International Transportation Company is required.
  • Skills: Proficiency in MS Office and strong computer skills
  • Personal qualities: Self-motivated, respectful, honest and trustworthy
  • Language: Good at English. Chinese is advantage.
Kỹ năng:
Xử Lý Khiếu Nại , Giải Quyết Vấn Đề , Sử Dụng CRM

Quyền lợi được hưởng:

  • Salary: VND 12–15 million gross/month
  • Monthly KPI performance + Incentive + Annual bonus
  • Full social insurance following Vietnamese Law
  • Annual leave as regulation
  • 13th salary
  • Annual health checking up
  • Salary increment after every single year.
  • Company trip & Team building

Why Join Dimerco?

  • Grow with a leader in a growing industry – Be part of a company expanding globally within the dynamic international freight and logistics sector.
  • Invested in your success – Access continuous learning, professional training, and skill development to support your career growth.
  • Go global – Experience opportunities for international travel, cross-border projects, and overseas assignments that connect you with the world.
Ngành nghề:
Dịch Vụ Khách Hàng

Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.

TẢI MIỄN PHÍ ỨNG DỤNG

Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!

QR Code