Việc làm Customer Service Executive - CÔNG TY TNHH MASS WORLDWIDE LOGISTICS (VIỆT NAM) OCEAN

Customer Service Executive

  • Mức lương: Thỏa thuận
  • Địa điểm: Hồ Chí Minh
  • Kinh nghiệm: Không yêu cầu
  • Bằng cấp: Đại Học trở lên

Hạn nộp hồ sơ: 23/12/2025 (Còn 9 ngày)

CÔNG TY TNHH MASS WORLDWIDE LOGISTICS (VIỆT NAM) OCEAN
Xem thông tin công ty
Địa điểm làm việc:
Hồ Chí Minh
Unit 20.03, Tầng 20, Tòa Nhà Mb Sunny Tower, 259 Trần Hưng Đạo, Phường Cô Giang, Quận 1, Hồ Chí Minh
(Trước sáp nhập: Quận 1, Hồ Chí Minh | Sau sáp nhập: Cầu Ông Lãnh, Hồ Chí Minh)
1. Unit 20.03, Tầng 20, Tòa nhà MB Sunny Tower, 259 Trần Hưng Đạo, Phường Cô Giang, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam
(Trước sáp nhập: Quận 1, Hồ Chí Minh | Sau sáp nhập: Cầu Ông Lãnh, Hồ Chí Minh)

Việc Làm Tương Tự

Ngân hàng TMCP Á Châu ACB

Chuyên Viên Dịch Vụ Khách Hàng Cá Nhân

Ngân hàng TMCP Á Châu ACB

Hồ Chí Minh Thỏa thuận
Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Sài Gòn Thương Tín ( Sacombank)

CHUYÊN VIÊN KHÁCH HÀNG DOANH NGHIỆP - TP. HỒ CHÍ MINH/ HÀ NỘI

Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Sài Gòn Thương Tín ( Sacombank)

Hồ Chí Minh,... Thỏa thuận
Công Ty TNHH Essi Việt Nam

Nhân Viên Hỗ Trợ Dịch Vụ Khách Hàng (Nghỉ T7, CN)

Công Ty TNHH Essi Việt Nam

Hồ Chí Minh 8 - 12 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Dịch Vụ Khách Hàng - Lộ Trình Thăng Tiến Rõ Ràng - Quận 7 [178]

Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Hồ Chí Minh 12 - 15 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Client Service Associate (Japanese Speaking) (24946) [Quận 1, HCM]

Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Hồ Chí Minh 18 - 20 triệu VNĐ
Công Ty TNHH The Sentry

Customer Service

Công Ty TNHH The Sentry

Hồ Chí Minh Đến 20 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Đầu Tư Bất Động Sản 3s Homes

Quản Lý Khách Hàng Ngành Cho Thuê Căn Hộ Dịch Vụ

Công Ty Cổ Phần Đầu Tư Bất Động Sản 3s Homes

Hồ Chí Minh 8 - 20 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Đầu Tư Và Xây Dựng Phúc Khang

Chuyên Viên Dịch Vụ Khách Hàng

Công Ty Cổ Phần Đầu Tư Và Xây Dựng Phúc Khang

Hồ Chí Minh 12 - 20 triệu VNĐ
Công Ty TNHH LGL VN

Customer Service

Công Ty TNHH LGL VN

Hồ Chí Minh Thỏa thuận
 Bellsystem24 VietNam

Customer Service Executive (Mr . D . I . Y Vietnam) [H2]

Bellsystem24 VietNam

Hồ Chí Minh 7 - 8 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Hóa Chất Minh Long

Nhân Viên Dịch Vụ Khách Hàng/ Chăm Sóc Khách Hàng - Tại Quận 7

Công Ty TNHH Hóa Chất Minh Long

Hồ Chí Minh 8 - 12 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Tập Đoàn Khải Hoàn Land

Chuyên Viên Dịch Vụ - Thủ Tục Khách Hàng

Công Ty Cổ Phần Tập Đoàn Khải Hoàn Land

Hồ Chí Minh Thỏa thuận
avatar CV CỦA BẠN CÓ PHÙ HỢP VỚI VIỆC LÀM NÀY?

Chi Tiết Công Việc

Mô tả công việc:

• Receive requests from clients/agents.

• Check and update schedules of carriers and co-loaders as required by clients or sales; send booking confirmations upon request.

• Be responsible for accurate shipping documents and follow up on shipping schedules.

• Check and issue all related documents for shipments (Pre-alert, Bill of Lading, Air Waybill, Manifest, Credit Note, Debit Note, etc.).

• Support and handle all customer requirements (pick-up and delivery arrangements, free time, closing time, SI cut-off, customs clearance, cargo insurance, etc.).

• File AMS, AFR, ICS2 for export shipments to the USA, Japan, and EU.

• Follow up, check, and update shipment and delivery status; coordinate with clients and internal departments to resolve any arising issues.

• Input shipment data into the internal system.

• Follow up on export shipments until completion.

• Ensure all charges and related documents are collected from customers, overseas partners, and local agents; report to the Operation Manager if any charges or documents are pending.

• Ensure all tasks are completed timely and accurately.

• Perform other duties as assigned by Managers or Directors.


Yêu cầu công việc:

• Bachelor’s degree in Logistics, International Business, or a related field.

• 2–3 years of experience in customer service for export shipments.

• Strong communication skills with the ability to resolve issues quickly and effectively.

• Good command of English (both spoken and written).

• Solid knowledge of export procedures and related documents (Pre-alert, Bill of Lading, Air Waybill, Manifest, Credit Note, Debit Note, etc.).

• Detail-oriented, careful, and able to work under pressure.

• Strong teamwork and self-management skills.

• Proficient in MS Office and relevant shipping applications.

Benefits:

• Competitive salary and performance-based bonuses.

• Training and professional development opportunities.

• Professional, dynamic, and friendly working environment.

• Social and health insurance in accordance with Vietnamese labor law.

• Additional company

Kỹ năng:
Xử Lý Khiếu Nại , Giải Quyết Vấn Đề , Sử Dụng CRM

Quyền lợi được hưởng:

Performance-based bonuses
Social and health insurance in accordance with Vietnamese labor law
Training and professional development opportunities
Professional, dynamic, and friendly working environment
Additional company benefits (annual leave, team-building, extracurricular activities, etc.)
(annual leave, team-building, extracurricular activities, etc.).


Ngành nghề:
Dịch Vụ Khách Hàng

Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.

TẢI MIỄN PHÍ ỨNG DỤNG

Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!

QR Code