Việc làm Customer Service & Data Specialist - CÔNG TY TNHH HDS DỊCH VỤ VIỆT NAM

Customer Service & Data Specialist

  • salary Mức lương: Thỏa thuận
  • date Hạn nộp: 14/11/2025
  • place Địa điểm: Hồ Chí Minh
CÔNG TY TNHH HDS DỊCH VỤ VIỆT NAM
Xem thông tin công ty

Thông Tin Chung

Loại hình:
Toàn thời gian
Vị trí/chức vụ:
Nhân Viên/Chuyên Viên
Yêu cầu bằng cấp:
Đại Học
Ngày đăng tuyển:
14/10/2025
Yêu cầu kinh nghiệm:
Không yêu cầu
Yêu cầu giới tính:
N/A
Ngành nghề:
Dịch Vụ Khách Hàng
Chuyên môn:
Xử Lý Khiếu Nại , Giải Quyết Vấn Đề , Sử Dụng CRM
Địa điểm làm việc:
Hồ Chí Minh
<P>68 Phan Đăng Lưu, Đường Phan Đăng Lưu, Phường 5, Phú Nhuận, Ho Chi Minh City, </P> , Hồ Chí Minh
1. <p>68 Phan Đăng Lưu, Đường Phan Đăng Lưu, Phường 5, Phú Nhuận, Ho Chi Minh City, Vietnam</p>

Việc Làm Tương Tự

Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Chuyên Viên Dịch Vụ Khách Hàng - Binh Tân - 196

Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Hồ Chí Minh 20 - 25 triệu VNĐ
Ngân Hàng TMCP Hàng Hải Việt Nam - MSB

[RV3] - Chuyên Viên Quan Hệ Khách Hàng Doanh Nghiệp - RB - MSB - 1O273

Ngân Hàng TMCP Hàng Hải Việt Nam - MSB

Toàn quốc Thỏa thuận
Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Sài Gòn Thương Tín ( Sacombank)

CHUYÊN VIÊN KHÁCH HÀNG DOANH NGHIỆP - TP. HỒ CHÍ MINH/ HÀ NỘI

Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Sài Gòn Thương Tín ( Sacombank)

Hồ Chí Minh,... Thỏa thuận
Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Chuyên Viên Dịch Vụ Khách Hàng - Binh Tân 196

Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Hồ Chí Minh 20 - 25 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Dịch Vụ Khách Hàng - Binh Tân - 196

Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Hồ Chí Minh 20 - 25 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Nhân Viên Dịch Vụ Khách Hàng - Binh Tân - 196

Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Hồ Chí Minh 20 - 25 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Dịch Vụ Khách Hàng - Binh Tân - 196

Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Hồ Chí Minh 20 - 25 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Chuyên Viên Dịch Vụ Khách Hàng Tại Binh Tân - 196

Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Hồ Chí Minh 20 - 25 triệu VNĐ
Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Sài Gòn Thương Tín ( Sacombank)

CHUYÊN VIÊN DỊCH VỤ KHÁCH HÀNG - TP. HỒ CHÍ MINH/ HÀ NỘI

Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Sài Gòn Thương Tín ( Sacombank)

Hồ Chí Minh,... Thỏa thuận
Công Ty TNHH Kinh Doanh Tư Vấn Đầu Tư Xây Dựng Central Park

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng (Không Y/C Kinh Nghiệm)

Công Ty TNHH Kinh Doanh Tư Vấn Đầu Tư Xây Dựng Central Park

Hồ Chí Minh 8 - 10 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Dịch Vụ Nhân Lực Toàn Cầu

Nhân Viên Pool Service Attendant Trên Du Thuyền Quốc Tế 5 Sao, Hải Trình Các Nước Châu Âu Châu Á

Công Ty Cổ Phần Dịch Vụ Nhân Lực Toàn Cầu

Hồ Chí Minh 16 - 60 triệu VNĐ
 Bellsystem24 VietNam

Customer Service Executive (Không Cần Kinh Nghiệm) [H2]

Bellsystem24 VietNam

Hồ Chí Minh 7 - 8 triệu VNĐ
avatar CV CỦA BẠN CÓ PHÙ HỢP VỚI VIỆC LÀM NÀY?

Chi Tiết Công Việc

Mô tả công việc:

ROLE OVERVIEW

We are looking for a Customer Service & Data Specialist to support our clients using our Shipcheck system. In this role, you will guide clients, answer their inquiries, and ensure accurate freight rate and logistics data in the system. The position requires strong English communication, analytical thinking, and attention to detail to deliver excellent service and reliable data quality.

The employee will receive training from their start date until 31/12/2025 to become familiar with the systems and tasks. Training schedule: Monday to Friday: 08:00 – 17:30.

The Shipcheck system will go live in January 2026, at which point real customer support activities will begin. Working hours will then be Monday to Friday, during which:

• 03 days per week: 08:00 – 17:30

• 02 days per week: 13:30 – 23:00 (01/01/2026 – 30/03/2026)

• 02 days per week: 12:30 – 22:00 (01/04/2026 – 30/10/2026)

• 02 days per week: 13:30 – 23:00 (01/01/2027 – 30/03/2027).

KEY RESPONSIBILITIES

1. Customer Support

• Act as the first point of contact for our clients using the Shipcheck system, providing professional and timely responses.

• Guide clients in creating, managing, and uploading their own freight forwarding data (rates, documents) within the system.

• Provide step-by-step assistance, explain system features clearly, and resolve inquiries with patience and accuracy.

• Document recurring questions, contribute to FAQs, and collaborate on help resources to continuously improve the clients experience.

2. Tariff & Data Management

• Record, review, and update freight forwarding rates (sea, air, road, rail) in the Shipcheck system with a high degree of accuracy.

• Ensure completeness, consistency, and reliability of all clients and tariff data.

• Perform data uploads, checks, and validations to maintain the quality of information available to clients.

3. Collaboration & Continuous Improvement

• Work closely with other internal departments to ensure smooth system functioning and client satisfaction.

• Provide feedback to internal teams on recurring client needs or system improvements.

• Contribute ideas to enhance the usability and effectiveness of the Shipcheck platform.


Yêu cầu công việc:

• Bachelor’s degree in Business Administration, Logistics, International Trade, or related field.

• 02 years of experience in customer service, logistics, or data management.

• Excellent English communication skills (written and spoken).

• Strong customer service mindset with problem-solving ability.

• Strong analytical and numeracy skills with high attention to details.

• Confident using digital systems and quick to learn new software.

• Reliable, adaptable, and able to work both independently and in a team.

• Knowledge of German or another European language is a plus.

WHAT WE OFFER

• Collaborative Environment: A team-based culture that values creativity, collaboration, and continuous improvement.

• Growth Potential: Opportunity to shape the future of logistics cost management through AI and machine learning technologies.

• Attractive Package: Participate in the business’s success through a competitive compensation package with performance-based incentives.


Quyền lợi được hưởng:

Attractive Package: Participate in the business’s success through a competitive compensation package with performance-based incentives.
Health Check-Up, Healthcare Insurance
14 days full paid leave annually
Collaborative Environment: A team-based culture that values creativity, collaboration, and continuous improvement.
Growth Potential: Opportunity to shape the future of logistics cost management through AI and machine learning technologies.


Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.

TẢI MIỄN PHÍ ỨNG DỤNG

Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!

QR Code