Tải app JobsGO

Trade Marketing Manager - Mt

  • Hết hạn trong 12 ngày nữa
  • Mức lương Thỏa thuận
  • Ứng tuyển ngay
  • Lưu lại
  • Chia sẻ

JobsGO còn rất nhiều công việc tương tự để bạn tham khảo dưới đây

    Tính chất công việc

    Full-time

    Vị trí/chức vụ

    Trưởng nhóm/Trưởng phòng

    Ngày đăng tuyển

    01/05/2024

    Yêu cầu bằng cấp (tối thiểu)

    Trung cấp - Nghề

    Yêu cầu kinh nghiệm

    Trên 5 năm

    Yêu cầu giới tính

    N/A

    Địa điểm làm việc

    ⇒ Hồ Chí Minh

    Việc làm Hồ Chí Minh

    Mô tả công việc

    1. Build and execute the trade category plan for the channel(s) assigned:

    • Develop customer; shopper insights for the channels assigned. Translate insights into business building opportunities within specific customers/ channels
    • Build account/ channel specific trade plans to align with total trade category plan to deliver category/ brand objectives
    • Work with field sales team to ensure excellence in in-store activation

    2. Work out monthly rolling forecast for the specific channel(s):

    • Prepare promotion sell-out volume with attention to market intelligence information
    • Prepare input for brand and build incremental sales volume

    3. Support marketing team in launch/ re-launch and consumer promotion activities:

    • Provide input for marketing to build budget, scheme and communication plans
    • Allocate promotion volume to channel/ customers in charge
    • Support Sr. Trade Marketing Manager to work out the brief for BTL agencies and sales team
    • In charge of in-store POSM design, briefing POSM/ Activation team for production and installation in store

    4. Develop and execute all trade/ schematic shopper promotions:

    • Work out and propose the scheme to Sr. Trade Marketing Manager (having experience with Personal Care is an advantage)
    • Lead the communication to internal and external stakeholders on the scheme
    • Follow up with POSM production gift sourcing and delivery to stores
    • Conduct post-promotion evaluation
    • Budget Management for the scheme, and quarterly well control total budget line by line what aligned & approved from beginning of the year
    • Managing PG/ BA in store, proactive work with KAM to re-allocate, contribute to build KPI for enhancing offtake.

    5. Activity planning:

    • Yearly AOP/ quarterly & monthly forecast & demand planning, deliver FA
    • JBP with KAM to share and influence customers via kick off and quarterly meetings to meet company targets/KPIs of the categories in-charged.
    • Monthly meeting with KA for operation and campaign cascade/listing progress new products

    Yêu cầu công việc

    • University graduate in business administrative, Foreign Trade, Economics or relevant
    • At least 5 years working experience in Trade Marketing for FMCG Industry (experience in trade marketing MT is an - advantage)
    • Good analytical and influencing skill. Good sense of numbers.
    • Proven business management competency
    • Proactive and good communication skill

    Quyền lợi được hưởng

    - Laptop
    - Chế độ bảo hiểm
    - Du Lịch
    - Phụ cấp
    - Đồng phục
    - Chế độ thưởng
    - Chăm sóc sức khỏe
    - Đào tạo
    - Tăng lương
    - Công tác phí
    - Phụ cấp thâm niên
    - Nghỉ phép năm

    Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi

    Tải miễn phí ứng dụng
    Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!
    Tạo CV / Resume