1. Responsibilities:
− Directly communicate and consult with customers to resolve issues during the
maintenance and operation phases.
− Trực tiếp trao đổi, tư vấn hướng giải quyết issue cho khách hàng trong giai đoạn
bảo trì và vận hành
− Listen and understand customer needs, then discuss with Developers to find the
best solutions to address customer problems.
− Lắng nghe và thấu hiểu cầu của khách hàng, trao đổi cùng các Developer để tìm
ra phương án tối ưu nhất nhằm giải quyết vấn đề của khách hàng.
− Understand the business flow of the project and general platform knowledge to
provide accurate advice to customers.
− Hiểu business flow của dự án và các kiến thức chung về platform nhằm tư vấn
đúng cho khách hàng.
− Translate and prepare project-related documents (VN/JP/EN) as per actual
requirements or requests from superiors.
− Dịch và chuẩn bị các tài liệu liên quan đến dự án (VN/JP/EN) theo yêu cầu thực
tế hoặc yêu cầu của cấp trên.
− Work as the main contact point to receive system maintenance information and
notify relevant parties.
− Là đầu mối liên lạc tiếp nhận các thông tin bảo trì hệ thống và thông báo cho các
bên có liên quan.
− Directly contact platform providers and coordinate to resolve system issues.
− Trực tiếp liên lạc với các bên cung cấp platform, phối hợp giải quyết khi hệ
thống có issue.
− Work directly (phone call) with Japanese end user / customer to support them to
solve their issue (operation activities).
− Hỗ trợ khách hàng giải quyết các issue qua hệ thống tổng đài
2. Skills & Experiences:
− From 2 years of experience working in IT companies in the position of IT
Communicator.
− Có từ 2 năm kinh nghiệm làm việc trong các công ty IT với vị trí IT Comtor
− Proficiency in Japanese with four skills: listening, speaking, reading, and writing.
Minimum level N2.
− Sử dụng thành thạo tiếng Nhật với 4 kỹ năng nghe, nói, đọc, viết. Trình độ tối
thiểu N2.
− Preference for candidates who can use English (600 TOIEC)
− Ưu tiên các ứng viên có khả năng sử dụng tiếng Anh.
− Experience working directly with Japanese customers; preference for candidates
who have lived in Japan before.
− Có kinh nghiệm làm việc trực tiếp với khách hàng Nhật Bản, ưu tiên ứng viên đã
từng sinh sống tại Nhật Bản trước đó.
3. Benefits:
- Global working environment, Flexible working time (check in from 7AM-9AM)
- 13 month salary bonus & performance bonus; review performance once a year.
- Annual leave: 16 days per yearFull Insurances followed Vietnamese Labor Law.
- Annual health check, Company Healthcare
- Working equipment provided by the Company.
- Allowance: Certificate, Language, Lunch, Transportation, Teambuilding.
- Bonuses, Gifts for Holidays, Birthday party, Company trip.
- Employee engagement activities.
- Various Training Program and Interesting Team Building Activities.
Working time: Full-time (Mon-Fri)
Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.