Việc làm Logistics Customer Service Specialist (Tiếng Trung) - DSV x Schenker

Logistics Customer Service Specialist (Tiếng Trung)

  • salary Mức lương: Thỏa thuận
  • date Hạn nộp: 17/12/2025
  • place Địa điểm: Vĩnh Phúc

Thông Tin Chung

Loại hình:
Toàn thời gian
Vị trí/chức vụ:
Nhân Viên/Chuyên Viên
Yêu cầu bằng cấp:
Trung cấp - Nghề
Ngày đăng tuyển:
16/11/2025
Yêu cầu kinh nghiệm:
Không yêu cầu
Yêu cầu giới tính:
N/A
Ngành nghề:
Dịch Vụ Khách Hàng
Chuyên môn:
Xử Lý Khiếu Nại , Giải Quyết Vấn Đề , Sử Dụng CRM
Địa điểm làm việc:
Vĩnh Phúc
<P>Lô F4A, Kcn Thăng Long , Tam Hợp, Bình Xuyên, , </P> , Vĩnh Phúc
1. <p>Lô F4A, KCN Thăng Long Vĩnh Phúc, Tam Hợp, Bình Xuyên, Vĩnh Phúc, Vietnam</p>

Việc Làm Tương Tự

Công ty TNHH Manpower Việt Nam

Nhân Viên QC Camera Tiếng Trung - Yêu Cầu Nữ (Không Yêu Cầu Kinh Nghiệm)

Công ty TNHH Manpower Việt Nam

Nghệ An,... 16 - 18 triệu VNĐ
 Bellsystem24 VietNam

Giải Đáp Khách Hàng Doanh Nghiệp Sme

Bellsystem24 VietNam

Vĩnh Phúc 6 - 9 triệu VNĐ
Công ty Tài Chính TNHH MTV Home Credit Việt Nam

Nhân Viên Tư Vấn Trả Góp - Hà Nội , Thanh Hóa , Ninh Bình , Hải Dương , Phú Thọ , Vĩnh Phúc

Công ty Tài Chính TNHH MTV Home Credit Việt Nam

Hà Nội,... 8 - 15 triệu VNĐ
Ngân Hàng TNHH MTV Woori Việt Nam

Nhân Viên Tín Dụng Doanh Nghiệp Thu Nhập Từ 16 Triệu Tại Vĩnh Phúc

Ngân Hàng TNHH MTV Woori Việt Nam

Vĩnh Phúc Từ 16 triệu VNĐ
 Bellsystem24 VietNam

Chăm Sóc Khách Hàng

Bellsystem24 VietNam

Vĩnh Phúc 6 - 9 triệu VNĐ
 Bellsystem24 VietNam

Trực Tổng Đài Dịch Vụ Wifi , Truyền Hình Tại Vĩnh Phúc

Bellsystem24 VietNam

Vĩnh Phúc 6 - 10 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Dịch Vụ Bảo Vệ Quốc Tế Đại Việt

Nhân Viên Bảo Vệ Ngân Hàng

Công Ty Cổ Phần Dịch Vụ Bảo Vệ Quốc Tế Đại Việt

Hà Nội,... 8 - 10 triệu VNĐ
Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Quốc Tế Việt Nam VIB

Cộng Tác Viên Thẻ Tín Dụng - Hội Sở Ngân Hàng Vib (Remote - Toàn Quốc - Ưu Tiên Telesales, Sales Thị Trường, Kênh Post, Sales, CSKH, Freelancer Các Ngành Nghề)

Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Quốc Tế Việt Nam VIB

Hà Nội,... 20 - 80 triệu VNĐ
Client Of JobsGO

Nhân Viên Telesale/Sale Online (Remote) - Ứng Viên Có Kinh Nghiệm Mảng Tài Chính - Đi Làm Ngay

Client Of JobsGO

Toàn quốc 9 - 20 triệu VNĐ
Ngân Hàng Vib

Cộng Tác Viên Mở Thẻ Ngân Hàng (Toàn Quốc - Làm Việc Online)

Ngân Hàng Vib

Hồ Chí Minh,... 8 - 15 triệu VNĐ
Công Ty TNHH MTV Evohome

Cộng Tác Viên , Freelancer Đăng Bài Cho Thuê Phòng Trọ Khu Vực Hồ Chí Minh , Làm Việc Online Tại Nhà

Công Ty TNHH MTV Evohome

Hồ Chí Minh,... 4 - 10 triệu VNĐ
Công ty Cổ phần Đầu tư Giáo dục Quốc tế Langmaster

Giáo Viên Tiếng Anh Online - Work From Home - Sẵn Giáo Trình - Thu Nhập 4M-15M

Công ty Cổ phần Đầu tư Giáo dục Quốc tế Langmaster

Toàn quốc 4 - 15 triệu VNĐ
avatar CV CỦA BẠN CÓ PHÙ HỢP VỚI VIỆC LÀM NÀY?

Chi Tiết Công Việc

Mô tả công việc:

General Description:

• This role will handle day-to-day customer communications, performance follow-up, and process coordination between operations, planning, and cross-border teams.


• The ideal candidate will be fluent in Chinese to facilitate effective collaboration with the customer’s suppliers and stakeholders in China, and demonstrate strong problem-solving, communication, and stakeholder management skills.


Responsibilities:


1. Customer Relationship & Communication

• Act as the central contact for the customer service topics in Vietnam.

• Manage daily operational communication with the customer, suppliers, and internal stakeholders (Warehouse, Transportation, Planning).

• Provide proactive updates, exceptional handling, and issue resolution to ensure service quality.

• Prepare and deliver performance and service review reports to customers as required.


2. Order and Shipment Coordination

• Oversee inbound and outbound shipments, ensuring timely processing and documentation accuracy.

• Monitor system updates (WMS/SAP) and ensure alignment between customer requirements and operational execution.

• Coordinate with cross-functional teams to ensure on-time delivery and operational compliance.


3. Reporting & Performance Management

• Track service KPIs, analyze root causes for service deviations, and support continuous improvement initiatives.

• Maintain accurate and up-to-date shipment and service records for audit and performance tracking.


4. Billing and Documentation

• Verify and consolidate monthly billing data for customer and supplier invoicing.

• Ensure accuracy and timeliness in billing and payment follow-up processes.


5. Collaboration & Project Support

• Support new business onboarding, transitions, and project implementation for this account in Vietnam.

• Coordinate with regional and China teams to align processes, share best practices, and maintain consistent service standards.


Note: There's a daily shuttle bus to pick you up from Hanoi to Vinh Phuc. It takes about 45 minutes from Hanoi to the working location.



Yêu cầu công việc:

. Having interviews in November and December, onboarding in Jan 2026

• B.A in Business, Logistics, or related field.

• Fluent in Chinese (Mandarin), fairly English communication

• Proficient in MS Office; knowledge of WMS and SAP systems is an advantage.

• About 2-3 years’ experience in Customer Service, Logistics, Supply Chain, import-export

• Strong communication and interpersonal skills

• Understanding of warehouse and order fulfillment processes is an advantage

• Experienced in managing key accounts in the technology/electronics sector is an advantage



Quyền lợi được hưởng:

13th-month salary; Performance bonus
Annual health check
PTI health care
Annual leaves and paid leaves
Training courses on technical topics and soft skills
Team building
. Compulsory social insurance based on full salary
. Promotion and career opportunities in the world 1st largest logistics company


Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.

TẢI MIỄN PHÍ ỨNG DỤNG

Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!

QR Code