Việc làm Logistics Customer Service Specialist (Tiếng Trung) - DSV x Schenker

Logistics Customer Service Specialist (Tiếng Trung)

  • Mức lương: Thỏa thuận
  • Địa điểm: Vĩnh Phúc
  • Kinh nghiệm: Không yêu cầu
  • Bằng cấp: Trung cấp - Nghề trở lên

Hạn nộp hồ sơ: 12/12/2025 (Còn 3 ngày)

Địa điểm làm việc:
Vĩnh Phúc
<P>Lô F4A, Kcn Thăng Long , Tam Hợp, Bình Xuyên, , </P> , Vĩnh Phúc
1. <p>Lô F4A, KCN Thăng Long Vĩnh Phúc, Tam Hợp, Bình Xuyên, Vĩnh Phúc, Vietnam</p>

Việc Làm Tương Tự

 Bellsystem24 VietNam

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng Mạng Cố Định Viettel - Vĩnh Phúc

Bellsystem24 VietNam

Vĩnh Phúc 7 - 10 triệu VNĐ
Công ty TNHH Manpower Việt Nam

Nhân Viên QC Camera Tiếng Trung - Yêu Cầu Nữ (Không Yêu Cầu Kinh Nghiệm)

Công ty TNHH Manpower Việt Nam

Vĩnh Phúc,... 16 - 18 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Dịch Vụ Bảo Vệ Quốc Tế Đại Việt

Nhân Viên Bảo Vệ Ngân Hàng

Công Ty Cổ Phần Dịch Vụ Bảo Vệ Quốc Tế Đại Việt

Miền Bắc,... 8 - 10 triệu VNĐ
Ngân hàng Thương mại Cổ phần Đông Nam Á

Chuyên Viên Khách Hàng Cá Nhân - Miền Bắc

Ngân hàng Thương mại Cổ phần Đông Nam Á

Miền Bắc Đến 20 triệu VNĐ
Công ty Tài Chính TNHH MTV Home Credit Việt Nam

Nhân Viên Tư Vấn Trả Góp - Hà Nội , Hòa Bình , Bắc Ninh , Quảng Ninh , Thái Nguyên , Vĩnh Phúc ,

Công ty Tài Chính TNHH MTV Home Credit Việt Nam

Vĩnh Phúc,... 8 - 15 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Công Nghiệp Và Thiết Bị Chiếu Sáng Duhal

Nhân Viên Kinh Doanh Thị Trường - Lương Cơ Bản Từ 10 Triệu + Hoa Hồng

Công Ty Cổ Phần Công Nghiệp Và Thiết Bị Chiếu Sáng Duhal

Toàn quốc 10 - 20 triệu VNĐ
 Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Quốc Tế Việt Nam

Cộng Tác Viên Tư Vấn Tín Dụng Ngân Hàng Vib – Làm Việc Online Toàn Quốc (Part - Time , Thu Nhập Hấp Dẫn)

Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Quốc Tế Việt Nam

Toàn quốc,... Đến 100 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Đất Sài

Nhân Viên Kinh Doanh / CTV Kinh Doanh Mua Bán Nhà Phố Riêng Lẻ (Toàn Quốc)

Công Ty Cổ Phần Đất Sài

Toàn quốc,... 12 - 38 triệu VNĐ
Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Quốc Tế Việt Nam

Cộng Tác Viên Mở Thẻ Tín Dụng - Không Yêu Cầu Kinh Nghiệm

Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Quốc Tế Việt Nam

Miền Trung,... Thỏa thuận
Công Ty Hữu Hạn Công Nghiệp Sun Hua

Trợ Lý Kinh Doanh Thành Thạo Tiếng Trung

Công Ty Hữu Hạn Công Nghiệp Sun Hua

Vĩnh Phúc Thỏa thuận
Công Ty Cổ Phần Công Nghệ Kiotviet

Chuyên Viên Tư Vấn Phần Mềm Trực Tiếp

Công Ty Cổ Phần Công Nghệ Kiotviet

Vĩnh Phúc,... 10 - 14 triệu VNĐ
Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Việt Nam Thịnh Vượng

Nhân Viên Thu Hồi Nợ Hiện Trường Khu Vực Miền Bắc

Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Việt Nam Thịnh Vượng

Miền Bắc,... 13 - 15 triệu VNĐ
avatar CV CỦA BẠN CÓ PHÙ HỢP VỚI VIỆC LÀM NÀY?

Chi Tiết Công Việc

Mô tả công việc:

General Description:

• This role will handle day-to-day customer communications, performance follow-up, and process coordination between operations, planning, and cross-border teams.


• The ideal candidate will be fluent in Chinese to facilitate effective collaboration with the customer’s suppliers and stakeholders in China, and demonstrate strong problem-solving, communication, and stakeholder management skills.


Responsibilities:


1. Customer Relationship & Communication

• Act as the central contact for the customer service topics in Vietnam.

• Manage daily operational communication with the customer, suppliers, and internal stakeholders (Warehouse, Transportation, Planning).

• Provide proactive updates, exceptional handling, and issue resolution to ensure service quality.

• Prepare and deliver performance and service review reports to customers as required.


2. Order and Shipment Coordination

• Oversee inbound and outbound shipments, ensuring timely processing and documentation accuracy.

• Monitor system updates (WMS/SAP) and ensure alignment between customer requirements and operational execution.

• Coordinate with cross-functional teams to ensure on-time delivery and operational compliance.


3. Reporting & Performance Management

• Track service KPIs, analyze root causes for service deviations, and support continuous improvement initiatives.

• Maintain accurate and up-to-date shipment and service records for audit and performance tracking.


4. Billing and Documentation

• Verify and consolidate monthly billing data for customer and supplier invoicing.

• Ensure accuracy and timeliness in billing and payment follow-up processes.


5. Collaboration & Project Support

• Support new business onboarding, transitions, and project implementation for this account in Vietnam.

• Coordinate with regional and China teams to align processes, share best practices, and maintain consistent service standards.


Note: There's a daily shuttle bus to pick you up from Hanoi to Vinh Phuc. It takes about 45 minutes from Hanoi to the working location.



Yêu cầu công việc:

. Having interviews in November and December, onboarding in Jan 2026

• B.A in Business, Logistics, or related field.

• Fluent in Chinese (Mandarin), fairly English communication

• Proficient in MS Office; knowledge of WMS and SAP systems is an advantage.

• About 2-3 years’ experience in Customer Service, Logistics, Supply Chain, import-export

• Strong communication and interpersonal skills

• Understanding of warehouse and order fulfillment processes is an advantage

• Experienced in managing key accounts in the technology/electronics sector is an advantage



Kỹ năng:
Xử Lý Khiếu Nại , Giải Quyết Vấn Đề , Sử Dụng CRM

Quyền lợi được hưởng:

13th-month salary; Performance bonus
Annual health check
PTI health care
Annual leaves and paid leaves
Training courses on technical topics and soft skills
Team building
. Compulsory social insurance based on full salary
. Promotion and career opportunities in the world 1st largest logistics company


Ngành nghề:
Dịch Vụ Khách Hàng

Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.

TẢI MIỄN PHÍ ỨNG DỤNG

Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!

QR Code