Việc làm Customer Service Specialist - DSV x Schenker

Customer Service Specialist

  • salary Mức lương: Thỏa thuận
  • date Hạn nộp: 03/11/2025
  • place Địa điểm: Hà Nội

Thông Tin Chung

Loại hình:
Toàn thời gian
Vị trí/chức vụ:
Nhân Viên/Chuyên Viên
Yêu cầu bằng cấp:
Trung cấp - Nghề
Ngày đăng tuyển:
03/10/2025
Yêu cầu kinh nghiệm:
Không yêu cầu
Yêu cầu giới tính:
N/A
Ngành nghề:
Dịch Vụ Khách Hàng
Chuyên môn:
Xử Lý Khiếu Nại , Giải Quyết Vấn Đề , Sử Dụng CRM
Địa điểm làm việc:
Hà Nội
<P>Peakview Tower, Phố Hoàng Cầu, Ô Chợ Dừa, Đống Đa, Hanoi, </P> , Hà Nội
1. <p>Peakview Tower, Phố Hoàng Cầu, Ô Chợ Dừa, Đống Đa, Hanoi, Vietnam</p>

Việc Làm Tương Tự

Công Ty Cổ Phần Truyền Thông Kim Cương

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng Viettel Post Tại Hoài Đức, Hà Nội

Công Ty Cổ Phần Truyền Thông Kim Cương

Hà Nội 6 - 8 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng - Tiếng Trung - Hà Nội

Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Hà Nội 10 - 12 triệu VNĐ
 Bellsystem24 VietNam

Cskh Đài Truyền Hình Cáp Việt Nam - Vtvcab (Làm Tại Đại Mỗ, Tuyển Cả Full/Part) [A2]

Bellsystem24 VietNam

Hà Nội 6 - 8 triệu VNĐ
 Bellsystem24 VietNam

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng Ngân Hàng Tp Bank - Xoay Ca Linh Hoạt [C4]

Bellsystem24 VietNam

Hà Nội 6 - 8 triệu VNĐ
Mazda Láng Hạ - Công ty TNHH Thương mại và dịch vụ ô tô Viva Mazda

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng Xe Ô Tô Mazda Láng Hạ

Mazda Láng Hạ - Công ty TNHH Thương mại và dịch vụ ô tô Viva Mazda

Hà Nội Thỏa thuận
Công Ty TNHH Các Giải Pháp Softel

English Call Agent Ca Đêm Full - Time (Làm Tại Văn Phòng)

Công Ty TNHH Các Giải Pháp Softel

Hà Nội,... 15 - 17 triệu VNĐ
 Bellsystem24 VietNam

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng Viettel - Không Yêu Cầu Kinh Nghiệm/Nhận Trái Ngành/Chờ Bằng [C7]

Bellsystem24 VietNam

Hà Nội 7 - 10 triệu VNĐ
 Bellsystem24 VietNam

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng TP Bank - Được Chọn Địa Điểm Làm Việc [C7]

Bellsystem24 VietNam

Hà Nội 7 - 9 triệu VNĐ
 Bellsystem24 VietNam

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng Ngân Hàng Quốc Tế Singapore Uob - Không Yêu Cầu Kinh Nghiệm - Làm Việc Giờ Hành Chính [C7]

Bellsystem24 VietNam

Hà Nội 7 - 12 triệu VNĐ
 Bellsystem24 VietNam

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng Ngân Hàng Lộc Phát (LP Bank) - Không Yêu Cầu Kinh Nghiệm [C7]

Bellsystem24 VietNam

Hà Nội 7 - 8 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Truyền Thông Kim Cương

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng Qua Tổng Đài Viettel Làm Việc Tại Hòa Lạc

Công Ty Cổ Phần Truyền Thông Kim Cương

Hà Nội 6 - 9 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Truyền Thông Kim Cương

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng Ngân Hàng Quân Đội MB Bank Tại Đống Đa, Hà Nội .H2

Công Ty Cổ Phần Truyền Thông Kim Cương

Hà Nội 8 - 12 triệu VNĐ
avatar CV CỦA BẠN CÓ PHÙ HỢP VỚI VIỆC LÀM NÀY?

Chi Tiết Công Việc

Mô tả công việc:

Purpose of the position:

The purpose of this position is to be responsible to operate the customer operations to ensure in the delivery best-of-class service to internal and external customers.


Main Duties & Responsibilities:

1. Operations

• Direct communicate with Customers/Products to receive inquiries for transport, customs & warehouse

• Direct communicate with relevant parties for requested information to prepare documentation for transport, customs & warehouse inquiries

• Transfer sufficient required information and documentation to customs clearance vendors for preparing CDS and customs process.

• Follow up clearance process with customs clearance vendors

• Update clearance process and notice issues, trouble to client and manager in timely manner.

• Make daily, weekly and monthly reports as per request

• Do debit note, invoices and prepare back up document for invoicing

• Send invoices and shipments documents to request payment from customers

• Record data and files in DSV’s system

• Inform manager on any discrepancy, un-safety issues in timely manner

• Order pick-up truck, delivery truck follow instructions from managers

• Follow up delivery, receive of goods

• Keep original and copy of signed POD for each delivery/receiving of goods for back up data

• Strictly follow safety policies and client’s requirements and regulations

• Handle any additional tasks assigned from time to time.

• Proper safety training, recording of incidents and ongoing improvement of processes and arrangements to minimize any harm to own and subcontracted employees.


2. Subcontractor Management

• Ensure that the KPIs are being achieved by the subcontractors

• Work with suppliers to improve their service if KPIs are not being met


3. Sales Support:

• Support other functions in selling Customs Services by providing expert know-how in sales and tender processes.


Quality, Health, Safety & Environment

All staff:

Perform assigned tasks to support the company meet its objectives and targets regarding quality, health, safety and environment as documented in IMS and follow all requirements as set out in the QHSE policy.



Yêu cầu công việc:

• 2-5 years of experience in a similar position

• Knowledge of all relevant customs, foreign trade and respective fiscal- & tax regulations.

• Functional know-how in air / ocean / logistics including overall understanding of business processes and independencies.

• Fluent in English

• MS Office skills

• Profound knowledge of customs software


On-Job Skills

• Knowledge of Export/Import customs clearance process

• Knowledge of Qualify testing and HS Code assessment

• Knowledge of Pre-carriage / on-carriage transport process

• Problem solving

• Knowledge of Financial systems


Quyền lợi được hưởng:

- 13th month salary
- Performance bonus
Annual health check
Leaves as per labor law
Soft skills and technical training
Team building


Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.

TẢI MIỄN PHÍ ỨNG DỤNG

Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!

QR Code