Việc làm Customer Service & Pricing Staff (Logistics/Forwarding) - CÔNG TY TNHH OLIVIN LOGISTICS

Customer Service & Pricing Staff (Logistics/Forwarding)

  • salary Mức lương: 11 - 16 triệu VNĐ
  • date Hạn nộp: 16/10/2025
  • place Địa điểm: Hồ Chí Minh
Công Ty TNHH Olivin Logistics
Xem thông tin công ty

Thông Tin Chung

Loại hình:
Toàn thời gian
Vị trí/chức vụ:
Nhân Viên/Chuyên Viên
Yêu cầu bằng cấp:
Đại Học
Ngày đăng tuyển:
15/09/2025
Yêu cầu kinh nghiệm:
Không yêu cầu
Yêu cầu giới tính:
N/A
Chuyên môn:
Thẩm Định Tín Dụng , Quản Lý Tín Dụng , Xử Lý & Thu Hồi Nợ
Địa điểm làm việc:
Hồ Chí Minh
<p>No. 151, Bach Dang Street, Tan Son Hoa Ward, Ho Chi Minh City</p>
1. <p>No. 151, Bach Dang Street, Tan Son Hoa Ward, Ho Chi Minh City</p>

Việc Làm Tương Tự

Công ty Tài Chính Mirae Asset (Việt Nam)

Trưởng Nhóm Thu Hồi Nợ Qua Điện Thoại (Nợ Sớm)

Công ty Tài Chính Mirae Asset (Việt Nam)

Hồ Chí Minh 12 - 50 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Nguyễn An Nam

Nhân Viên Nhắc Phí/Thu Hồi Nợ/Nhắc Nợ (Không Yêu Cầu Kinh Nghiệm) - Thu Nhập 13 - 25 Triệu/Tháng

Công Ty TNHH Nguyễn An Nam

Hồ Chí Minh 13 - 25 triệu VNĐ
Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Sài Gòn Thương Tín ( Sacombank)

CHUYÊN VIÊN KHÁCH HÀNG DOANH NGHIỆP - TP. HỒ CHÍ MINH/ HÀ NỘI

Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Sài Gòn Thương Tín ( Sacombank)

Hồ Chí Minh,... Thỏa thuận
Công Ty Cổ Phần Sản Xuất - Thương Mại Sài Gòn (SMC)

Nhân Viên Thu Hồi Công Nợ

Công Ty Cổ Phần Sản Xuất - Thương Mại Sài Gòn (SMC)

Hồ Chí Minh Đến 20 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Thương Mại Dịch Vụ Liên Minh Quốc Tế Diamond-G

Nhân Viên Tư Vấn/Cskh Không Yêu Cầu Kinh Nghiệm - Làm Việc Online Tại Văn Phòng Thu Nhập Từ 15 - 20M

Công Ty TNHH Thương Mại Dịch Vụ Liên Minh Quốc Tế Diamond-G

Hồ Chí Minh 9 - 20 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Việt Mỹ SSU

Chăm Sóc Khách Hàng Kênh Call - Dự Án Shopee

Công Ty TNHH Việt Mỹ SSU

Hồ Chí Minh 7 - 8 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Altius Link Việt Nam

Nhân Viên Xử Lý Khiếu Nại Trả Hàng/Hoàn Tiền Sàn Thương Mại Điện Tử

Công Ty Cổ Phần Altius Link Việt Nam

Hồ Chí Minh 6 - 8 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Đầu Tư Thương Mại Dịch Vụ Địa Ốc Đại Việt

Chăm Sóc Khách Hàng (Có Data Sẵn, Không Yêu Cầu Kinh Nghiệm, Làm Tại Văn Phòng)

Công Ty TNHH Đầu Tư Thương Mại Dịch Vụ Địa Ốc Đại Việt

Hồ Chí Minh,... 8 - 20 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Fc Standard Logistics Việt Nam

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng Logistics - Thành Thạo Tiếng Nhật

Công Ty TNHH Fc Standard Logistics Việt Nam

Hồ Chí Minh 15 - 25 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Enrich Management System

Technical Support/ Call Center/ Chăm Sóc Khách Hàng

Công Ty TNHH Enrich Management System

Hồ Chí Minh Từ 12 triệu VNĐ
avatar CV CỦA BẠN CÓ PHÙ HỢP VỚI VIỆC LÀM NÀY?

Chi Tiết Công Việc

Mô tả công việc:

We are looking for a Customer Service & Pricing Staff with strong experience in handling export/import shipments, excellent communication skills, and a detail-oriented mindset. The successful candidate will be responsible for managing end-to-end logistics operations and ensuring high levels of customer satisfaction.


Key Responsibilities:

• Handle all export/import shipments from and to Vietnam in compliance with internal policies and external regulations.

• Support to check rates from carriers and update the rates to sales or leader.

• Analyze market trends, competitor pricing, and internal cost structures & making quotation to offer rates to agents, customers.

• Coordinate end-to-end customer service processes, including booking, cargo movement, data transmission, documentation, invoicing, and cost tracking.

• Liaise with booking teams, carriers, and overseas agents to secure space and arrange shipments (air & sea).

• Work closely with global agent networks to ensure smooth handling of shipments, including tracking and status updates.

• Negotiate with subcontractors and trucking providers to achieve competitive pricing.

• Prepare and manage full set of shipping documentation until file closure (export/import, ir/sea).

• Input and update shipment information in the internal system accurately and on time.

• Respond to customer inquiries professionally and ensure high customer satisfaction.

• Stay well-informed about services and provide suitable solutions/offers to clients.

• Prepare daily updates and accurate weekly/monthly reports for management.

• Perform other duties as assigned.


Yêu cầu công việc:

• Bachelor’s degree in Economics, International Business, Logistics, or a related field.

• Minimum 3 years of experience working in Freight Forwarding/Logistics, preferably at HCMC-based companies.

• Strong understanding of sea freight operations and pricing mechanisms.

• Excellent command of English (spoken & written). Chinese is a plus.

• Proficient in MS Office (Excel, Word, PowerPoint) and internet tools.

• Strong interpersonal and customer service skills.

• Detail-oriented, organized, and able to work under pressure.

• Good with numbers and reporting.


Benesits:

• Competitive salary: $500 – $700/month (based on experience).

• 13th-month salary bonus.

• Social and health insurance in accordance with Vietnam Labor Law.

• Professional, friendly, and dynamic working environment.

• Opportunities for career development and training.

• Work Location: Olivin Logistics Office: No. 151, Bach Dang Street, Tan Son Hoa Ward, Ho Chi Minh City.


Quyền lợi được hưởng:

13th-month salary bonus.
Social and health insurance in accordance with Vietnam Labor Law.
Opportunities for career development and training.
Training opportunities, Profit shared & Tet Bonus (if any)
Competitive salary: $500 – $700/month (based on experience). Professional, friendly, and dynamic working environment.


Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.

TẢI MIỄN PHÍ ỨNG DỤNG

Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!

QR Code