Cách Viết Email Xin Việc Bằng Tiếng Anh Chuyên Nghiệp 2024

Đánh giá post

Bạn vừa tham khảo được một tin tuyển dụng từ công ty nước ngoài và muốn gửi email ngay cho họ? Thế nhưng bạn lại không biết viết sao cho chuẩn và hấp dẫn? Vậy thì bạn hãy tham khảo ngay cách viết email xin việc bằng tiếng Anh ở bài viết này nhé!

1. Hướng Dẫn Cách Viết Email Xin Việc Bằng Tiếng Anh

Trong phần này, JobsGO sẽ hướng dẫn bạn viết nội dung từng phần của một email xin việc bằng tiếng Anh giúp bạn “gửi đâu trúng đó”.

Hướng dẫn cách viết email xin việc bằng tiếng Anh
Hướng dẫn cách viết email xin việc bằng tiếng Anh

1.1 Lời Chào Đầu Thư

Điều đầu tiên bạn cần làm khi viết email xin việc là chào hỏi. Trong trường hợp bạn biết chắc ai sẽ là người nhận email của bạn, hãy bắt đầu bằng: Dear Mr/Ms… Chẳng hạn, người mà bạn gửi email đến là nam, tên Phong, mở đầu bức thư nên là: Dear Mr. Phong.

Trong trường hợp bạn không biết tên nhà tuyển dụng, hãy bắt đầu với “Dear Hiring Manager” hoặc “Dear + tên công ty”.

1.2 Mục Đích Viết Thư

Sau phần chào hỏi, bạn hãy trực tiếp giải thích lý do bạn gửi email này. Ngoài ra, bạn cũng cần đề cập chính xác vị trí mình đang ứng tuyển, cách bạn biết về thông tin tuyển dụng của công ty, lý do quan tâm đến công việc đó. Đây sẽ là cơ hội giúp bạn tạo ấn tượng tốt với HR, vì thế bạn đừng quên thể hiện sự chuyên nghiệp của mình.

Mẫu: “I recently saw a job posting for the position of Marketing Officer of the company on JobsGO recruitment website. After reviewing the requirements, I found myself suitable for this position and wrote an email to apply.”

Tạm dịch: “Gần đây tôi thấy một tin tuyển dụng cho vị trí Nhân viên Marketing của công ty trên trang web tuyển dụng JobsGO. Sau khi xem xét các yêu cầu, tôi thấy mình phù hợp với vị trí này và đã viết email để ứng tuyển.”

Xem thêm: CV xin việc là gì? Tầm quan trọng của CV

1.3 Nội Dung Chính Của Thư

Trong cách viết email xin việc bằng tiếng anh thì nội dung chính của thư rất quan trọng, đây là nội dung mà nhà tuyển dụng quan tâm nhất. Thế nhưng, bạn nên nhớ rằng họ sẽ không có nhiều thời gian để đọc mail. Vì vậy bạn cần tập trung nói về những điều nổi bật nhất của mình – thứ khiến HR muốn tìm hiểu thêm về bạn.

Để viết được phần này, bạn hãy trả lời các câu hỏi sau:

  • Lý do gì khiến bạn nghĩ mình đủ tiêu chuẩn cho vị trí đó?
  • Kinh nghiệm phù hợp với công việc ứng tuyển?
  • Tại sao bạn muốn làm việc tại công ty này?
Mẫu: “I graduated from the university of commerce with a major in marketing. Besides, I am also a dynamic person, quickly adapting to any environment.

I have 2 years of experience working as a marketing specialist for Company B. My main task in this position is to develop markets and find potential customers for the company. During those 2 years, I learned a lot of new knowledge and accumulated a lot of experience for myself.

I feel that the working culture at the company suits me very well. So I look forward to working here to develop my abilities.”

Tạm dịch: “Tôi tốt nghiệp đại học thương mại chuyên ngành marketing. Bên cạnh đó, tôi còn là người năng động, thích ứng nhanh với bất kỳ môi trường nào.

Tôi có 2 năm kinh nghiệm làm chuyên viên marketing cho công ty B. Nhiệm vụ chính của tôi ở vị trí này là phát triển thị trường và tìm kiếm khách hàng tiềm năng cho công ty. Trong 2 năm đó, tôi đã học hỏi được rất nhiều kiến thức mới và tích lũy được nhiều kinh nghiệm cho bản thân.

Tôi cảm thấy văn hóa làm việc tại công ty rất phù hợp với tôi. Vì vậy, tôi mong muốn được làm việc tại đây để phát triển khả năng của mình.”

Nội dung chính của thư
Nội dung chính của thư

1.4 Nội Dung Cuối Thư

Phần cuối của email là nơi bạn tóm tắt toàn bộ vấn đề, gửi lời cảm ơn và thể hiện mong đợi sẽ nhận được phản hồi từ nhà tuyển dụng. Đây cũng là một cách viết email gửi CV bằng tiếng anh vô cùng quan trọng để có ấn tượng tốt với nhà tuyển dụng

Các nội dung sẽ bao gồm:

  • Nhắc lại lý do tại sao bạn là ứng viên thích hợp nhất.
  • Đưa ra mong muốn được phỏng vấn ở vị trí này để thảo luận, trao đổi kỹ hơn về trình độ, kỹ năng.
  • Cung cấp thông tin liên lạc.
  • Để cập đến tài liệu tham khảo thêm.
  • Cảm ơn họ đã dành thời gian để đọc email.
Mẫu: “With my experience and professional skills, I find myself suitable for this position. I also look forward to an interview in the near future to exchange more information. The company can contact me via this email or by phone… Below is my CV, you can refer to it for more information.

Thank you very much for taking the time to read my email.”

Tạm dịch: “Với kinh nghiệm và kỹ năng chuyên môn của mình, tôi thấy mình phù hợp với vị trí này. Tôi cũng mong được phỏng vấn trong thời gian sắp tới để trao đổi thêm. Công ty có thể liên hệ với tôi qua email này hoặc qua điện thoại… Dưới đây là CV của tôi, các bạn có thể tham khảo để biết thêm thông tin.

Cảm ơn bạn rất nhiều vì đã dành thời gian đọc email của tôi.”

1.5 Kết Thúc Thư & Chữ Ký

Phần kết thúc của thư bạn có thể ghi “Best” hoặc “Sincerely”, đây được xem là cách viết email gửi cv bằng tiếng anh thể hiện sự tôn trọng của bạn với nhà tuyển dụng. Bên cạnh đó bạn cũng có thể ký tên vào email và ghi rõ họ tên của mình.

1.6 Lưu Ý: Đính Kèm Tài Liệu Liên Quan

Khi gửi email xin việc, bạn đừng quên đính kèm các tài liệu quan trọng như như CV xin việc, chứng chỉ liên quan, các sản phẩm đã thực hiện,… để nhà tuyển dụng có thêm thông tin và hiểu hơn về bạn. Bằng cách xem xét những nội dung này, HR sẽ có căn cứ để đưa ra quyết định mời hoặc không mời bạn tham gia vòng phỏng vấn.

Bạn nên đặt tên cho phần tài liệu thật rõ ràng để nhà tuyển dụng có thể biết về nội dung chính của tài liệu đó chỉ với một cái liếc mắt. Dưới đây là cách đặt tên tài liệu đính kèm CV xin việc bằng tiếng Anh mà bạn nên tham khảo:

  • CV – Nguyen Huyen Trang – Copywriter
  • Portfolio – Nguyen Huyen Trang – Copywriter
  • B1 Preliminary – Nguyen Huyen Trang – Copywriter

2. Một Số Lưu Ý Khi Viết Email Xin Việc Bằng Tiếng Anh

Để có được một mẫu email xin việc bằng tiếng Anh chuẩn, tạo ấn tượng tốt với nhà tuyển dụng ngay từ giây phút đầu tiên, bạn nên lưu ý một số vấn đề như sau:

Một Số Lưu Ý Khi Viết Email Xin Việc Bằng Tiếng Anh
Một Số Lưu Ý Khi Viết Email Xin Việc Bằng Tiếng Anh

2.1 Hình Thức Email

  • Email xin việc thể hiện bằng tiếng Anh cần được viết bằng một loại font chữ thống nhất từ đầu đến cuối, cỡ chữ khoảng 13-14, căn lề trái hoặc căn đều hai bên.
  • Độ dài của email trong khoảng 1 trang giấy là thích hợp nhất. Bạn cần tránh việc viết dài dòng, lan man không đúng trọng tâm.
  • Dùng địa chỉ email bao gồm tên họ và tên chính hoặc đính kèm thêm ngày tháng năm sinh khi gửi email xin việc bằng tiếng Anh.

2.2 Nội Dung

  • Tiêu đề bài viết (Article title): Đây là phần nhỏ nhưng rất quan trọng trong cả việc viết email gửi CV xin việc bằng tiếng Anh và tiếng Việt. Trong tiêu đề, bạn cần ghi đầy đủ họ tên, vị trí ứng tuyển để tránh bị nhà tuyển dụng “ngó lơ”.
  • Nội dung thư (Email content): Nội dung cần ngắn gọn, súc tích, tránh lặp lại quá sâu vào những thông tin đã có trong CV đính kèm.
  • File đính kèm (Attached files): Cách viết email gửi CV bằng tiếng Anh chuẩn ngoài nội dung sẽ luôn có CV đính kèm. Bạn có thể sử dụng câu “I attached my CV to this email” trong email để thông báo với nhà tuyển dụng, tránh việc CV bị bỏ sót.

Để nội dung thu hút và tạo ấn tượng với nhà tuyển dụng, bạn cũng cần lưu ý các đặc điểm sau:

  • Kiểm tra lỗi chính tả và ngữ pháp: Trong email gửi CV đến nhà tuyển dụng, dù là tiếng Anh hay tiếng Việt, bạn đều không được phép mắc lỗi chính tả và ngữ pháp. Nếu chưa tự tin vào nội dung email, bạn nên nhờ sự trợ giúp từ người thân, bạn bè giỏi tiếng Anh kiểm tra giúp hoặc dùng phần mềm tra ngữ pháp, chính tả online trước khi gửi chúng đến nhà tuyển dụng.
  • Sử dụng từ: Bạn nên sử dụng danh từ và câu bị động để câu văn trang trọng hơn. Bên cạnh đó, bạn cũng nên chèn thêm các cụm động từ và tính từ để thể hiện thái độ tích cực, nhiệt huyết của bản thân đối với công việc.
  • Tránh những câu đơn giản hoặc câu phức quá dài dòng: Bạn chỉ nên dừng lại trong khoảng 2 dòng cho mỗi nội dung trong email.

>>>Xem thêm: Tìm công việc phù hợp với bản thân qua bài test mbti

3. Một Số Thuật Ngữ Tiếng Anh Thường Dùng Trong Email Xin Việc

 Một Số Thuật Ngữ Tiếng Anh Thường Dùng Trong Email Xin Việc
Một Số Thuật Ngữ Tiếng Anh Thường Dùng Trong Email Xin Việc

Trong email xin việc bằng tiếng Anh sẽ có một số thuật ngữ được sử dụng thường xuyên. Bạn cũng nên nắm chắc phần này để vận dụng chính xác.

Tiếng Việt Tiếng Anh
Thư xin việc Cover letter
Nhà tuyển dụng Recruiter
Kính gửi Dear
Trân trọng Sincerely/ your sincerely/ best regard
Phỏng vấn xin việc Interview
Ưu điểm Strengths
Bộ phận nhân sự Human resource department
Mới tốt nghiệp Fresh graduated
Nhân viên có kinh nghiệm Senior
Tuyển dụng Recruit (động từ)/ recruitment (danh từ)
Hào hứng Thrilled
Thúc đẩy, động viên Motivate
Có đam mê Passionate
Trông chờ, mong ngóng Look forward
Đón nhận Welcome
Cải thiện, tiến bộ Improve
Thu được Acquire
Đạt được Accomplish
Có hứng thú, quan tâm Interested

4. Tham khảo 10 mẫu email xin việc tiếng Anh tiêu chuẩn

Bạn hãy tham khảo 3 mẫu email xin việc bằng tiếng Anh được JobsGO gợi ý dưới đây để có ý tưởng viết cho mình một email thật chất lượng nhé!

4.1 Mẫu Email Xin Việc Tiếng Anh

Dear [Hiring Manager’s Name],

I recently saw your job posting for the [Job Title] position on [where you saw it]. Based on the information you provided, I am quite interested in this position. Upon review of my application materials, I hope that you can see why I would be a good fit for this job.

[Two paragraphs that detail your previous job experience. Explain how it directly relates to the role you’re applying to.]

My resume is attached to the email. Thank you for taking the time to look through my application materials. If you have any questions about the information I included, please reach out. I look forward to hearing from you.

Sincerely,

[Your Name]

4.2 Mẫu Email Xin Việc Ngành Thú Y

Dear Mr. Davies,

I recently saw your job posting for the Dog Walker position on Glassdoor. Based on the information you provided, I am quite interested in this position. Upon review of my application materials, I hope that you can see why I would be a good fit for this job.

Ever since I was a child, I have had a deep love for animals, especially dogs. I grew up with two Yellow Labs, so I understand the importance of staying in control while walking strong dogs. Along with walking my own dogs, I have over five years of experience taking care of my neighbor’s two dogs while they are away.

For the past two years, I have been taking dog training courses through We Love Dogs. I have learned a lot about dog behavior, especially when they are on a lead. With this knowledge of dog training, I can ensure your dog will be safe and well-behaved on walks.

My resume is attached to the email. Thank you for taking the time to look through my application materials. If you have any questions about the information I included, please reach out. I look forward to hearing from you.

Sincerely,

Leslie Reals

4.3 Mẫu Email Xin Việc Ngành Truyền Thông

Dear Hiring Manager,

Your job posting on Craigslist for an Assistant Communications Director piqued my interest. Your description of the work responsibilities for the Assistant Director role closely matches my experience, and so I am excited to submit my resume to you for your consideration.

In my position as an Assistant Communications Director for ABC Company, I wrote articles for the company website, edited and posted contributed articles, managed their social media presence, and wrote and sent out a weekly email newsletter to subscribers. I also implemented an automated email tool that grew the company’s subscriber base by 40% within six months.

While Assistant Communications Director for Assemblyperson Janet Brown, I researched, drafted, and amended legislation, wrote press releases, and was responsible for office communications and correspondence.

My resume is attached. If I can provide you with any further information on my background and qualifications, please let me know.

I look forward to hearing from you. Thank you for your consideration.

Sincerely,

Joseph Green.

4.4 Mẫu Email Xin Việc Ngành Y

Dear Ms. Smith,

I was keenly interested in reading the job posting for the position of Anatomy and Physiology Professor at Middleburg University. I believe my experience is a strong match for the responsibilities pertaining to this role, and I’m pleased to submit my application for the position.

My most recent teaching position was at Amery University, where I taught both anatomy and physiology as an adjunct professor. In addition, I served on two faculty committees and participated in a research project.

I have attached my resume to this letter. Through it, I hope you will learn more about my background, education, achievements, and awards.

If I can provide you with any further information, please let me know. I look forward to hearing from you about this opportunity.

Thank you for your consideration.

Jane Lee.

4.5 Mẫu Email Xin Việc Ngành Kinh Tế

Dear Mr. Linus,

I came across the open Junior Marketing Associate position you currently have available at DE Marketing Firm. I found this listing on Indeed and feel that I am a great fit for it after reading the job description and requirements.

I am a recent graduate from New York Community College with a Bachelor of Arts in Marketing. I am eager to put my knowledge and experience to work in a well-known marketing firm such as yours. During my time at New York Community College, I participated in several marketing internships with marketing companies throughout the city and have gained the necessary skills needed to be a successful marketing professional.

Attached you will find my cover letter, resume, and marketing samples for your consideration. Please do not hesitate to reach out if you would like additional information.

Thank you so much for your time and consideration for this position and I look forward to hearing from you soon.

Sincerely,

Amy Little.

4.6 Mẫu Email Xin Việc Ngành Giáo Dục

Dear Mr. Thomas Williams,

I am writing to apply for the position of High School English Teacher at Westfield Academy, as advertised on your school website. With five years of experience teaching English at the secondary level and a Master’s degree in Education from Columbia University, I am confident in my ability to contribute positively to your students’ academic growth and the school’s esteemed reputation.

During my tenure at Oak Ridge High School, I have:

  • Developed and implemented a creative writing program that increased student engagement by 40%
  • Mentored the school’s debate team to state-level championships for two consecutive years
  • Integrated technology into daily lessons, resulting in a 25% improvement in student test scores

My core competencies include:

  • Designing engaging and challenging curriculum aligned with state standards
  • Implementing differentiated instruction to meet diverse learning needs
  • Fostering a positive and inclusive classroom environment
  • Collaborating effectively with colleagues, administration and parents

I am particularly impressed by Westfield Academy’s commitment to fostering critical thinking and creativity in students. Your innovative approach to blending traditional teaching methods with modern technology aligns perfectly with my teaching philosophy. I am eager to contribute to your school’s mission of nurturing well-rounded, globally conscious individuals.

Attached to this email, please find my CV, teaching certification and letters of recommendation. I would welcome the opportunity to discuss how I can contribute to Westfield Academy’s continued success and support your educational goals.

Thank you for your time and consideration. I look forward to the possibility of speaking with you further about this exciting opportunity.

Sincerely,

Sarah Johnson

Phone: (555) 123-4567

Email: sarah.johnson@email.com

4.7 Mẫu Email Xin Việc Ngành Logistics

Dear Ms. Sarah Thompson,

I am writing to express my strong interest in the Logistics Coordinator position at Global Shipping Solutions, as advertised on LinkedIn. With a Bachelor’s degree in Supply Chain Management from the University of Michigan and three years of experience in the logistics industry, I am confident in my ability to contribute effectively to your team.

During my current role as Junior Logistics Analyst at FastTrack Logistics, I have:

  • Optimized shipping routes, resulting in a 15% reduction in delivery times and a 10% decrease in fuel costs
  • Implemented a new inventory management system, improving accuracy by 22% and reducing stockouts by 30%
  • Coordinated with international partners to ensure smooth customs clearance, reducing delays by 25%

My core competencies include:

  • Proficiency in logistics software including SAP and Oracle Transportation Management
  • Strong analytical skills with experience in data-driven decision making
  • Excellent communication and negotiation skills with vendors and carriers
  • Ability to manage multiple projects simultaneously in a fast-paced environment

I am particularly impressed by Global Shipping Solutions’ commitment to sustainable logistics practices and your recent expansion into the Asia-Pacific market. Your company’s innovative approach to combining traditional logistics methods with cutting-edge technology aligns perfectly with my professional interests and skills.

Attached to this email, please find my resume and a letter of recommendation from my current supervisor. I would welcome the opportunity to discuss how my skills and experience can contribute to Global Shipping Solutions’ continued success and support your logistics operations.

Thank you for your time and consideration. I look forward to the possibility of speaking with you further about this exciting opportunity.

Sincerely,

Michael Chen

Phone: (555) 987-6543

Email: michael.chen@email.com

4.8 Mẫu Email Xin Việc Ngành Công Nghệ Thông Tin

Dear Mr. Robert Johnson,

I am writing to apply for the Senior Software Developer position at TechInnovate Solutions, as advertised on your company website. With a Master’s degree in Computer Science from Stanford University and five years of experience in software development, I am excited about the possibility of bringing my expertise to your innovative team.

During my current role as Software Developer at DataTech Systems, I have:

  • Led the development of a cloud-based data analytics platform, increasing processing speed by 40% and improving user engagement by 25%
  • Implemented agile methodologies, resulting in a 30% reduction in project delivery time
  • Mentored junior developers, improving team productivity by 20%
  • My technical skills include:
  • Proficiency in multiple programming languages including Java, Python, and C++
  • Extensive experience with cloud platforms (AWS, Azure) and containerization (Docker, Kubernetes)
  • Strong background in machine learning and AI frameworks (TensorFlow, PyTorch)
  • Expertise in database management systems (SQL, NoSQL)

I am particularly impressed by TechInnovate Solutions’ commitment to pushing the boundaries of AI and machine learning applications. Your recent project on developing AI-driven solutions for healthcare aligns perfectly with my passion for using technology to make a positive impact on society.

Attached to this email, please find my resume and a portfolio of my recent projects. I would welcome the opportunity to discuss how my skills and innovative approach can contribute to TechInnovate Solutions’ cutting-edge developments and support your mission of revolutionizing the tech industry.

Thank you for your time and consideration. I look forward to the possibility of speaking with you further about this exciting opportunity and how I can contribute to your team’s success.

Sincerely,

Emily Zhang

Phone: (555) 234-5678

Email: emily.zhang@email.com

GitHub: github.com/emilyzhang

LinkedIn: linkedin.com/in/emilyzhang

>>>Xem thêm: Tuyển tập các câu hỏi phỏng vấn c/c+

4.9 Mẫu Email Xin Việc Ngành Nhà Hàng – Khách Sạn

Dear Ms. Emma Roberts,

I am writing to express my strong interest in the Hotel Front Desk Manager position at Luxury Horizon Hotel, as advertised on HospitalityJobs.com. With a Bachelor’s degree in Hospitality Management from Cornell University and five years of experience in the hotel industry, I am excited about the opportunity to bring my expertise to your esteemed establishment.

During my current role as Assistant Front Desk Manager at Grandview Resort, I have:

  • Improved guest satisfaction ratings by 25% through implementing a new customer service training program
  • Optimized check-in/check-out processes, reducing wait times by 40%
  • Successfully managed a team of 15 front desk staff, improving employee retention by 30%
  • Implemented a new property management system, increasing booking efficiency by 20%

My key skills include:

  • Fluency in English, Spanish and French
  • Proficiency in hotel management software including Opera PMS and Amadeus
  • Strong problem-solving and conflict resolution abilities
  • Excellent leadership and team management skills
  • In-depth knowledge of hospitality industry trends and best practices

I am particularly impressed by Luxury Horizon Hotel’s commitment to providing personalized, luxurious experiences for guests. Your recent award for “Best Customer Service” aligns perfectly with my passion for exceeding guest expectations and creating memorable stays.

Attached to this email, please find my resume and letters of recommendation from previous employers. I would welcome the opportunity to discuss how my skills and experience can contribute to maintaining Luxury Horizon Hotel’s reputation for excellence and enhancing your guest services.

Thank you for your time and consideration. I look forward to the possibility of speaking with you further about this exciting opportunity and how I can contribute to your team’s success.

Sincerely,

Alex Nguyen

Phone: (555) 789-0123

Email: alex.nguyen@email.com

LinkedIn: linkedin.com/in/alexnguyen

4.10 Mẫu Email Xin Việc Ngành Kiến Trúc

Dear Mr. David Chen,

I am writing to apply for the Junior Architect position at Urban Design Associates, as advertised on ArchDaily.com. As a recent graduate with a Master’s degree in Architecture from the Rhode Island School of Design and a year of internship experience, I am excited about the opportunity to contribute my skills and fresh perspective to your innovative firm.

During my internship at Green Space Architects, I:

  • Assisted in the design of a sustainable community center, which received LEED Gold certification
  • Developed 3D models and renderings for client presentations, improving project visualization
  • Collaborated on the renovation design of a historic downtown building, balancing modern functionality with preservation requirements

My key skills include:

  • Proficiency in AutoCAD, Revit, SketchUp and Adobe Creative Suite
  • Strong understanding of sustainable design principles and LEED certification processes
  • Excellent hand sketching and conceptual design skills
  • Familiarity with building codes and regulations
  • Effective communication and teamwork abilities

I am particularly impressed by Urban Design Associates’ commitment to creating sustainable, community-focused urban spaces. Your recent project, the Green City Initiative, aligns perfectly with my passion for environmentally responsible architecture and urban planning.

Attached to this email, please find my resume and portfolio showcasing my best academic and internship projects. I would welcome the opportunity to discuss how my skills, creativity, and enthusiasm can contribute to Urban Design Associates’ innovative approach to architecture and urban design.

Thank you for your time and consideration. I look forward to the possibility of speaking with you further about this exciting opportunity and how I can contribute to your team’s vision for creating inspiring spaces.

Sincerely,

Sophia Lee

Phone: (555) 321-7890

Email: sophia.lee@email.com

Portfolio: sophialee.com

LinkedIn: linkedin.com/in/sophialee

Rất mong rằng với chia sẻ này bạn đã nắm được cách viết email xin việc bằng tiếng Anh chuẩn nhất để gửi đến nhà tuyển dụng trong tương lai. Chúc bạn ứng tuyển thành công!

Câu hỏi thường gặp

1. Nên Gửi Email Xin Việc Bằng Tiếng Anh Vào Thời Gian Nào?

Bạn nên gửi email trước 9 giờ sáng hoặc sau 9 giờ tối, từ thứ Ba đến thứ Năm hàng tuần để tránh thời điểm bận rộn đầu tuần hoặc kỳ nghỉ cuối tuần của nhà tuyển dụng. Bằng cách này, email của bạn có nhiều khả năng được chú ý và xem xét kỹ lưỡng hơn, tăng cơ hội được phản hồi tích cực.

2. Gửi Email Xin Việc Bằng Tiếng Anh Có Cần Đính Kèm Cover Letter Không?

Trong quá trình ứng tuyển, Cover Letter là công cụ quan trọng giúp bạn trình bày chi tiết về kinh nghiệm, kỹ năng và thái độ làm việc. Dù không phải tất cả công ty đều yêu cầu, việc chủ động chuẩn bị và gửi kèm Cover Letter có thể giúp bạn nổi bật trong mắt nhà tuyển dụng. Nếu không chắc chắn về yêu cầu, đừng ngần ngại liên hệ với bộ phận nhân sự để được hướng dẫn cụ thể, đảm bảo hồ sơ của bạn đáp ứng đầy đủ mong đợi của công ty.

3. Nếu Không Nhận Được Phản Hồi Có Nên Gửi Lại Email Xin Việc Bằng Tiếng Anh Không?

Nếu thực sự yêu thích công việc này nhưng chưa nhận được phản hồi từ nhà tuyển dụng thì sau khoảng từ 2 - 3 tuần, bạn nên gửi lại email xin việc.

Tìm việc làm ngay!

(Theo JobsGO - Nền tảng tìm việc làm, tuyển dụng, tạo CV xin việc)

Chia sẻ bài viết này trên: