Việc làm Sr. Logistics & Customer Service Specialist (Temporary 7 months) - Yara

Sr. Logistics & Customer Service Specialist (Temporary 7 months)

  • salary Mức lương: Thỏa thuận
  • date Hạn nộp: 15/11/2025
  • place Địa điểm: Hồ Chí Minh
Công Ty TNHH Yara Việt Nam
Xem thông tin công ty

Thông Tin Chung

Loại hình:
Toàn thời gian
Vị trí/chức vụ:
Nhân Viên/Chuyên Viên
Yêu cầu bằng cấp:
Chứng chỉ chuyên ngành
Ngày đăng tuyển:
15/10/2025
Yêu cầu kinh nghiệm:
2 - 5 năm
Số lượng tuyển:
1
Yêu cầu ngôn ngữ:
Tiếng Anh
Yêu cầu giới tính:
Nữ
Thời gian làm việc:
Từ Thứ 2 đến Thứ 6 (08:30 - 17:30)
Ngành nghề:
Xuất Nhập Khẩu
Chuyên môn:
Xử Lý Chứng Từ , Thương Mại Quốc Tế , Incoterm
Địa điểm làm việc:
Hồ Chí Minh
138-142 Hai Bà Trưng, District 1, Hồ Chí Minh
1. 138-142 Hai Bà Trưng, District 1, Thành phố Hồ Chí Minh

Việc Làm Tương Tự

Công Ty TNHH Kinh Doanh Tư Vấn Đầu Tư Xây Dựng Central Park

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng (Không Y/C Kinh Nghiệm)

Công Ty TNHH Kinh Doanh Tư Vấn Đầu Tư Xây Dựng Central Park

Hồ Chí Minh 8 - 10 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Vietnam Concentrix Services

Chăm Sóc Khách Hàng - Ứng Dụng Du Lịch ( Thu Nhập 10 - 12 Triệu )

Công Ty TNHH Vietnam Concentrix Services

Hồ Chí Minh 10 - 12 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Xéxé Surprise E-Commerce

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng [Không Áp Lực Doanh Số]

Công Ty TNHH Xéxé Surprise E-Commerce

Hồ Chí Minh 10 - 12 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần VAKA LAND

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng Theo Data Có Sẵn (LCB Từ 8TR + KYC Kinh Nghiệm) Tại Dĩ An Bình Dương

Công Ty Cổ Phần VAKA LAND

Hồ Chí Minh,... 8 - 30 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Đầu Tư Thương Mại Dịch Vụ Địa Ốc Đại Việt

Chăm Sóc Khách Hàng (Không Yêu Cầu Kinh Nghiệm)

Công Ty TNHH Đầu Tư Thương Mại Dịch Vụ Địa Ốc Đại Việt

Hồ Chí Minh,... 8 - 20 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Sản Xuất Nhựa Và Điện Tử Yuen Fung Việt Nam

Nhân Viên Khai Báo Hải Quan (Tiếng Trung)

Công Ty TNHH Sản Xuất Nhựa Và Điện Tử Yuen Fung Việt Nam

Hồ Chí Minh 18 - 23 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Altius Link Việt Nam

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng Dịch Vụ Vận Chuyển

Công Ty Cổ Phần Altius Link Việt Nam

Hồ Chí Minh 7 - 8 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Altius Link Việt Nam

Tổng Đài Viên Chăm Sóc Khách Hàng Sàn Thương Mại Điện Tử _ Thuần Cskh

Công Ty Cổ Phần Altius Link Việt Nam

Hồ Chí Minh 7 - 9 triệu VNĐ
 Bellsystem24 VietNam

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng (Vietjet Air) [H4] [BSV]

Bellsystem24 VietNam

Hồ Chí Minh 6 - 8 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Giao Nhận Hàng Hóa Thịnh Vượng

Nhân Viên Chứng Từ Xuất Nhập Khẩu - Biết Tiếng Trung ( 1 Năm Kinh Nghiệm )

Công Ty TNHH Giao Nhận Hàng Hóa Thịnh Vượng

Hồ Chí Minh Thỏa thuận
Công Ty TNHH Moveo Thuận An

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng - Nhận Việc Ngay

Công Ty TNHH Moveo Thuận An

Hồ Chí Minh 8 - 12 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần SSQC

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng - Không Yêu Cầu Kinh Nghiệm - Thu Nhập Upto 10,5 Triệu (Quận 2)

Công Ty Cổ Phần SSQC

Hồ Chí Minh 8 - 11 triệu VNĐ
avatar CV CỦA BẠN CÓ PHÙ HỢP VỚI VIỆC LÀM NÀY?

Chi Tiết Công Việc

Mô tả công việc:

1.Logistics:

  • Take care all import/export duty, include but not limit customs clearance (work with customs broker), follow up conformity analysis for import shipments, quality tracking & handling.
  • Work closely with Operation team in Singapore (Supply Hub) to align shipment schedule.
  • New product registration and maintain current registration.
  • Work with Plant Protect Department for quality/registration issue.
  • Monitor KPI of customs broker, comply with company Ethic & Compliance policy.
  • Packaging preparation: work with MKT for design, with supplier for packaging production base on shipment schedule.
  • Work closely with Plant team on shipment delivery schedule.
  • Working regularly with SUN system.
  • Proactively update and implement changes in Law & Regulations.
  • Others relevant tasks may be assigned time by time depends on business need.
  • Quality coordinator for VN working directly with Regional Quality manager to handle quality issue cases.
  • Handling Export to Cambodia, direct to AG and their agency/
  • Handling material purchasing, pricing, contract, delivery, payment.
  • Handling issues & complaint register and follow up on Synergi.
  • Re-export handling: customs dealing, PPD dealing, Lab dealing, liner dealing.
  • Import license application for sample.
  • Field trial coordinator: license dossier prepared & submitted to PPD, trial contract, sample import, delivery, follow up trial progress, registration.
  • Controlling QR code printed on packaging, handling with QR printing issue with MKT and supplier.
  • Management competency: o IFA, ISO leading o DEI ambassador o Cross functional activities
  1. Customer service supervisor:
  • Sales order processing, bonus/ discount calculation base on trade campaign.
  • Customer notification, customer complaint handling, improve bottom line result base on customer’s feedback, propose ways to enhance CS efficiency.
  • Liaise with Ops team & 3PL for smoothly transaction in and out of system, in term of input & output of products, production & delivery.

· Back up CS duties when required.

Support for all logistics for product warehousing, transportation, customer clearance, shipment planning, inventory management.

Follow up customer service: customer’s purchase order/invoicing, handling customers complaints,

quality management and product stewardship, operation standard to 3PL

Leading, training ISO/ IFA implementation & certificating

Yêu cầu công việc:

Bachelor’s degree of Economic/Foreign Trade with logistics/import-export faculty.

English fluent both in speaking & writing.

Familiar with ERP system.

Quyền lợi được hưởng:

- Competitive Salary

- Professional Development Opportunities

- Comprehensive Health & Wellness Benefits

Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.

TẢI MIỄN PHÍ ỨNG DỤNG

Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!

QR Code