Việc làm Sea Freight Customer Service Executive - ITL Freight Management

Sea Freight Customer Service Executive

  • salary Mức lương: Thỏa thuận
  • date Hạn nộp: 30/11/2025
  • place Địa điểm: Hồ Chí Minh
ITL Freight Management
Xem thông tin công ty

Thông Tin Chung

Loại hình:
Toàn thời gian
Vị trí/chức vụ:
Nhân Viên/Chuyên Viên
Yêu cầu bằng cấp:
Đại Học
Ngày đăng tuyển:
30/10/2025
Yêu cầu kinh nghiệm:
Không yêu cầu
Yêu cầu giới tính:
N/A
Ngành nghề:
Dịch Vụ Khách Hàng
Chuyên môn:
Xử Lý Khiếu Nại , Giải Quyết Vấn Đề , Sử Dụng CRM
Địa điểm làm việc:
Hồ Chí Minh
<P>52-54-56 Truong Son Street, Ward 2, Tan Binh District, Hcmc.</P> , Hồ Chí Minh
1. <p>52-54-56 Truong Son Street, Ward 2, Tan Binh District, HCMC.</p>

Việc Làm Tương Tự

Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Chuyên Viên Dịch Vụ Khách Hàng - Binh Tân - 196

Công Ty TNHH Dịch Vụ Tài Nguyên Nhân Sự Yi Qi Ying

Hồ Chí Minh 20 - 25 triệu VNĐ
Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Sài Gòn Thương Tín ( Sacombank)

CHUYÊN VIÊN DỊCH VỤ KHÁCH HÀNG - TP. HỒ CHÍ MINH/ HÀ NỘI

Ngân Hàng Thương Mại Cổ Phần Sài Gòn Thương Tín ( Sacombank)

Hồ Chí Minh,... Thỏa thuận
Công Ty TNHH Pudong Prime International

Customer Service Executive – Logistics

Công Ty TNHH Pudong Prime International

Hồ Chí Minh Thỏa thuận
Công ty TNHH Tư vấn Innovature

Customer Service Executive – English – 6 - Month Contract

Công ty TNHH Tư vấn Innovature

Hồ Chí Minh Thỏa thuận
Công ty TNHH Tư vấn Innovature

Customer Service Executive – Korean Speaking – 6 - Month Contract

Công ty TNHH Tư vấn Innovature

Hồ Chí Minh Thỏa thuận
Công ty TNHH Tư vấn Innovature

Customer Service Executive – (Mandarin/Cantonese) – 6 - Month Contract

Công ty TNHH Tư vấn Innovature

Hồ Chí Minh Thỏa thuận
Công Ty TNHH Đầu Tư Premier Property

Chuyên Viên Dịch Vụ Khách Hàng Quận 3

Công Ty TNHH Đầu Tư Premier Property

Hồ Chí Minh Từ 6 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Kinh Doanh Tư Vấn Đầu Tư Xây Dựng Central Park

Nhân Viên Chăm Sóc Khách Hàng (Không Y/C Kinh Nghiệm)

Công Ty TNHH Kinh Doanh Tư Vấn Đầu Tư Xây Dựng Central Park

Hồ Chí Minh 8 - 10 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Lá Phong Quốc Tế

Customer Service - Clinic Assistant

Công Ty TNHH Lá Phong Quốc Tế

Hồ Chí Minh 10 - 14 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Đầu Tư Và Xây Dựng Phúc Khang

Chuyên Viên Dịch Vụ Khách Hàng

Công Ty Cổ Phần Đầu Tư Và Xây Dựng Phúc Khang

Hồ Chí Minh 12 - 20 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Chuyên viên Dịch vụ Khách hàng - Client Service Associate (N2) [24946]

Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Hồ Chí Minh 18 - 20 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Quản Lý Dịch Vụ Khách Hàng - Client Service Manager Lương 40 - 50 Triệu (N2) [25082]

Công Ty TNHH Reeracoen Việt Nam

Hồ Chí Minh 40 - 50 triệu VNĐ
avatar CV CỦA BẠN CÓ PHÙ HỢP VỚI VIỆC LÀM NÀY?

Chi Tiết Công Việc

Mô tả công việc:

• Follow booking matrix and submit booking to Carrier; release SO to shipper.

• Able to handle & manage all ocean export shipments from A-Z

• Ask D/N and invoice from carrier for preparing the payment’s request

• Send D/N to client or agent and follow up the payment

• Follow up with accountant about payment to carrier to get MBL

• Update systems and follow KPI as per Customer’s SOP.

• Ensure all troubles are solved or escalated to leader and manager timely.

• Keep good relationships with all partners, such as: carriers, vendors, internal and external customer, etc.


Yêu cầu công việc:

• Minimum 03 years of experience in a similar position, preferably in a freight forwarding company.

• Solid knowledge and hands-on experience in handling ocean export shipments, especially US and EU lanes.

• Bachelor’s degree or college diploma, preferably in International Business, Logistics, Supply Chain, or related fields.

• Good command of English (equivalent to Level B or above), especially in business communication and email.

• Proficient in Microsoft Office applications: Word, Excel, PowerPoint.

• Strong communication, problem-solving, and time management skills.

• Able to work independently and collaboratively in a team-oriented environment.

• Customer-oriented mindset with the ability to maintain strong relationships with carriers, vendors, and internal/external clients.


Quyền lợi được hưởng:

13th month salary + KPI bonus
Full salary insurance + personal health insurance
AnnualHealth Check-up
12 days of annual leave, 01 Birthday leave
Training programs to develop career paths
Company trips and lots of fun internal activities.
Employee family bonding activities: Family Day, Happy Hour, Yoga Club at the company
CSR activities (planting trees, donating books…)
Full salary during probation
Lunch allowance, parking allowance


Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.

TẢI MIỄN PHÍ ỨNG DỤNG

Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!

QR Code