Việc làm Sales Staff - Kintetsu World Express

Sales Staff

  • salary Mức lương: Thỏa thuận
  • date Hạn nộp: 06/11/2025
  • place Địa điểm: Hồ Chí Minh
Công Ty TNHH Kintetsu World Express Việt Nam
Xem thông tin công ty

Thông Tin Chung

Loại hình:
Toàn thời gian
Vị trí/chức vụ:
Nhân Viên/Chuyên Viên
Yêu cầu bằng cấp:
Đại Học
Ngày đăng tuyển:
06/10/2025
Yêu cầu kinh nghiệm:
Không yêu cầu
Yêu cầu giới tính:
N/A
Chuyên môn:
Bán Hàng Dự Án , Quản Lý Khách Hàng Trọng Điểm , Tìm Kiếm & Tiếp Cận Khách Hàng
Địa điểm làm việc:
Hồ Chí Minh
<P>Bluesky Office Tower, Đường Bạch Đằng, Phường 2, Tân Bình, , </P> , Hồ Chí Minh
1. <p>Bluesky office tower, Đường Bạch Đằng, Phường 2, Tân Bình, Thành phố Hồ Chí Minh, Việt Nam</p>

Việc Làm Tương Tự

Công Ty TNHH Vẹn Toàn Phát

Nhân Viên Kinh Doanh [Vận Tải]

Công Ty TNHH Vẹn Toàn Phát

Hồ Chí Minh 8 - 20 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Tập Đoàn Động Lực Phương Đông

Nhân Viên Kinh Doanh Tại HCM Không YC Kinh Nghiệm - Nhận Việc Ngay

Công Ty Cổ Phần Tập Đoàn Động Lực Phương Đông

Hồ Chí Minh 8 - 39 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Lemon Digital

Key Account - Tiktok Ads

Công Ty TNHH Lemon Digital

Hồ Chí Minh 10 - 12 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Tết Homes

Sales Executive

Công Ty TNHH Tết Homes

Hồ Chí Minh 6 - 8 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Xuất Nhập Khẩu Tiên Phong Việt Nam

Nhân Viên Kinh Doanh/ Tư Vấn/ Sale Xuất Nhập Khẩu - Thu Nhập TB Từ 12-15 Triệu +++

Công Ty Cổ Phần Xuất Nhập Khẩu Tiên Phong Việt Nam

Hà Nội,... 12 - 15 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Công Nghệ Một Giải Pháp

Sales Thị Trường - Bán Hàng (Không Yêu Cầu Bằng Cấp, Khu Vực Hồ Chí Minh)

Công Ty Cổ Phần Công Nghệ Một Giải Pháp

Hồ Chí Minh 12 - 18 triệu VNĐ
Công Ty Cổ Phần Phát Triển Khoa Học Công Nghệ Vi Na

Nhân Viên Kinh Doanh/Sales B2B - Nhận Việc Ngay

Công Ty Cổ Phần Phát Triển Khoa Học Công Nghệ Vi Na

Hồ Chí Minh Từ 10 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Trang Trí Nội Thất Mộc Thành

Nhân Viên Bán Hàng/ Chăm Sóc Khách Hàng Nội Thất (Hóc Môn)

Công Ty TNHH Trang Trí Nội Thất Mộc Thành

Hồ Chí Minh 8 - 14 triệu VNĐ
Công Ty TNHH XNK TMDV Querencia

Chuyên Viên Kinh Doanh - Kênh MT

Công Ty TNHH XNK TMDV Querencia

Hồ Chí Minh Thỏa thuận
Công Ty TNHH Marketing Buff

Nhân Viên Kinh Doanh SEO - Tại Hóc Môn - Thu Nhập Trên 10TR

Công Ty TNHH Marketing Buff

Hồ Chí Minh 7 - 15 triệu VNĐ
Công Ty TNHH Thiết Bị Kỹ Thuật Tự Động Hưng Khang

Chuyên Viên Kinh Doanh

Công Ty TNHH Thiết Bị Kỹ Thuật Tự Động Hưng Khang

Hồ Chí Minh Thỏa thuận
Công Ty Cổ Phần Địa Ốc Tera

Nhân Viên Kinh Doanh (Lương Cứng 6 - 15 Triệu + Không Yêu Cầu Kinh Nghiệm + Hỗ Trợ Data + Marketing)

Công Ty Cổ Phần Địa Ốc Tera

Hồ Chí Minh 20 - 50 triệu VNĐ
avatar CV CỦA BẠN CÓ PHÙ HỢP VỚI VIỆC LÀM NÀY?

Chi Tiết Công Việc

Mô tả công việc:

The Sales Staff is responsible for maintaining and developing market share with existing customers, serving as the primary point of communication with customers, and working closely with other departments to provide exceptional customer service and meet business objectives.


► Sales:

- Sell KWE's products, including Ocean, Air, CBT, Warehousing, and VAS Services for both inbound and outbound shipments.

- Set appointments with potential customers through various communication channels.

- Follow and maintain pipelines, respond to requests for information, and remain proactive and responsive to prospective customers.

- Handle RFQs and tenders and participate in MBRs and QBRs with customers if needed.

- Stay informed on market trends, competitor activities, and carrier fluctuations by studying the market and updating the CRM system.

- Handle customer inquiries and complaints, consult with superiors if needed.

- Make service contracts with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.

- Monitor AR with customers, with final responsibility belonging to the Sales and Marketing PIC.

- Create SOPs for the service based on customers' agreements and requirements.

- Develop a common S/I for each transportation mode or service and instruct the operation team to follow customer requests.

- Monitor the operation team's response to shipment and booking updates and remind the team, if necessary, with final responsibility belonging to the operation side.

- Input a daily shipping plan into the Daily APP for the booking and operation teams to follow.

- Monitor buying rates for RFQs in collaboration with the procurement and operation teams.

► Operation:

- Send booking confirmations, shipment status updates, and track reports to customers.

- Handle and resolve customer complaints.

- Obtain and evaluate relevant information to handle product and service inquiries.

- Verify customers and manage their accounts.

- Keep records of customer interactions and transactions.

► Customer Satisfaction:

- Conduct regular customer satisfaction surveys.

► Others:

- Perform other tasks as assigned by the superiors.

- Regularly monitor emails and respond promptly to messages with the necessary information within 24 hours of receiving the initial inquiry.

- Report to direct superiors as requested.


Yêu cầu công việc:

► Education and Experience:

- Bachelor or higher education degree in a relevant field.

- Training or certifications with demonstrated experience or expertise in the forwarding and logistics industry processes and practices.

- Hands-on experience in executing all aspects of operational procedures efficiently.


► Required Skills and Abilities:

- Good at MS Office (Word, Excel, PowerPoint).

- Intermediate English proficiency. Another language (Japanese, Chinese, Korean, etc.) is a plus.

- Ability to work well under pressure and manage multiple tasks simultaneously.

- Excellent verbal and written communication skills, with an emphasis on active listening.

- High attention to detail, accuracy, and the ability to proofread and edit work.

- Customer-focused with a strong customer service orientation.

- Flexibility and adaptability to change.

- Proactive and self-starter with initiative and problem-solving skills.


► Working conditions and

Quyền lợi được hưởng:

Lương tháng 13 + Bonus
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển
:

- Working Place: Bluesky Office, 01 Bach Dang, Tan Son Hoa Ward (formerly Ward 2, Tan Binh District), HCMC

- Working time: 8:00 – 17:35 Monday - Friday (Closed Saturday & Sunday)

- Annual Leave: 12 days/year (after probation time)

- Net salary: Negotiable (13 months a year plus Tet bonus & Annual performance bonus)

- Annual Salary Increase: once per year

- Performance Assessment: twice per year (fixed in April and October)

- Work From Home: 2 days/week applicable after 6 months of working

- Insurance: 24 hours’ Accident Insurance, Social Insurance, Health Care Insurance

- Others: International working environment with many opportunities for learning and development, training courses, company trip, etc.


Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.

TẢI MIỄN PHÍ ỨNG DỤNG

Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!

QR Code