Việc làm Customer Payment Specialist - Công Ty Tài Chính TNHH MTV Home Credit Việt Nam

Customer Payment Specialist

  • salary Mức lương: Thỏa thuận
  • date Hạn nộp: (Đã hết hạn)
  • place Địa điểm: Hồ Chí Minh
Công Ty Tài Chính TNHH MTV Home Credit Việt Nam
Xem thông tin công ty

Thông Tin Chung

Loại hình:
Toàn thời gian
Vị trí/chức vụ:
Nhân Viên/Chuyên Viên
Yêu cầu bằng cấp:
Cao Đẳng
Ngày đăng tuyển:
27/06/2025
Yêu cầu kinh nghiệm:
1 - 2 năm
Yêu cầu ngôn ngữ:
Tiếng Anh
Ngành nghề:
Kế Toán/Kiểm Toán
Địa điểm làm việc:
Hồ Chí Minh
Hồ Chí Minh
1. Hồ Chí Minh

Chi Tiết Công Việc

Mô tả công việc:

Position Overview

The Customer Payment Service Specialist is responsible for executing and monitoring payment operations, ensuring efficient disbursements, repayments, reconciliations, and promoting digital payment channels to meet the 2025 strategic goals of the Customer Payment Service Operations Team.

Key Responsibilities

Disbursement:

  • Process disbursements to Clients and Dealers.
  • Monitor and report discrepancies to ensure smooth operations.

Repayment:

  • Facilitate timely repayments via Auto Debit, E-Wallet, Virtual Account, and online channels.
  • Address customer inquiries to maintain satisfaction scores and reduce late payment reminders.

Reconciliation:

  • Complete daily and monthly reconciliations.
  • Maintain accurate financial records using provided tools.

Data Management & Reporting:

  • Proactively check transaction data and resolve issues.
  • Generate and review automated daily reports to ensure task completion.

Yêu cầu công việc:

Qualification Requirements

  • Graduated with a college or university degree in Finance, Business, or related fields.
  • 1-2 years of experience in payment operations, banking, or customer service is an advantage.
  • Proficiency in SQL and data analysis tools is an advantage.
  • Strong attention to detail, problem-solving skills, and customer focus.
  • Ability to meet deadlines and collaborate with cross-functional teams.

Essential Skills

  • Process optimization and time management.
  • Customer-centric approach to enhance satisfaction.
  • Analytical skills for accurate reconciliation and reporting.
  • Adaptability to digital tools and automated processes.

Quyền lợi được hưởng:

  • 13th Salary Fixed and KPI Bonus
  • Premium Health Care
  • 24/7 Accidental Insurance
  • 100% Social Insurance
  • Meal + Phone Allowance
  • Yearly Medical Checkup
  • 15 Annual Leaves
  • Professional and Transparent Working Environment
  • Apply Latest Financial Technology in the World

Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.

TẢI MIỄN PHÍ ỨNG DỤNG

Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!

QR Code