Việc làm Field Service Engineer - BESI VIETNAM

Field Service Engineer

  • salary Mức lương: Thỏa thuận
  • date Hạn nộp: (Đã hết hạn)
  • place Địa điểm: Hải Phòng
Công Ty TNHH Besi Việt Nam
Xem thông tin công ty

Thông Tin Chung

Loại hình:
Toàn thời gian
Vị trí/chức vụ:
Nhân Viên/Chuyên Viên
Yêu cầu bằng cấp:
Trung cấp - Nghề
Ngày đăng tuyển:
30/06/2025
Yêu cầu kinh nghiệm:
Trên 4 năm
Yêu cầu giới tính:
N/A
Chuyên môn:
Cơ Khí, IT Support
Địa điểm làm việc:
Hải Phòng
Hải Phòng
1. Hải Phòng

Chi Tiết Công Việc

Mô tả công việc:

Technical Product Management
• Provides support for MMA & AFC model introduction (launching, demo, Semi shows)
• Conducts feasibility studies and sample bonding
• Builds-up strong technical know-how on product / problem solving via structured knowledge transfer between the on-site support team, the Product Line and the R&D team
• Scouts and reports new product ideas and innovation with the goal to enhance the product and service portfolio
• Engages in R&D projects during product definition / requirement engineering and customer testing
• Defines SW requirements (JIRA) for new modules and features (Requirement Engineering)
• Collects process / production / competitor data at customer site
Pre- & After Sales Support
• Conducts evaluations and demos
• Support Sales and CPMs during Pre-Sales activities
• Establishes good customer relationship on technical level with all key accounts assigned
• Provides Technical Info to CPMs/Sales and/or product group.
Technical Support
• Coordinates and provides technical solutions / problems solving on customer issues in collaboration with Field Service Engineer in Asia
• Investigates issues at customer site and supports Engineering team (Software & Hardware) for fast and short time to solution
• Conducts training to FSE’s and customers

Yêu cầu công việc:

Education
• Minimum 5 years of experience as a support engineer
• Diploma or degree in Electrical, Mechatronic Engineering, Automation or related major.
Work experience
• Minimum 5 years of experience in a complex Technical environment, 3 years in Product Support environment with customer engagement
• Experience within semiconductor backend industry
Expertise and methodology
• Good PC, MS-Office knowledge
• Very good command of English (spoken & written)
• Korean language desirable
Other requirement criteria
• Very strong analytical skills
• Excellent communication skills
• High level of assertiveness
• High degree of flexibility required
• Good behavior in customer relations
• Intercultural understanding
• Travel readiness up to 50%

Quyền lợi được hưởng:

- Laptop
- Chế độ bảo hiểm
- Du Lịch
- Phụ cấp
- Đồng phục
- Chế độ thưởng
- Chăm sóc sức khỏe
- Đào tạo
- Tăng lương
- Công tác phí
- Nghỉ phép năm

Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.

TẢI MIỄN PHÍ ỨNG DỤNG

Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!

QR Code