Việc làm Chinese–English Assistant - Vietnamworks' Client

Chinese–English Assistant

  • salary Mức lương: 18 - 34 triệu VNĐ
  • date Hạn nộp: 02/11/2025
  • place Địa điểm: Hồ Chí Minh
Vietnamworks' Client
Xem thông tin công ty

Thông Tin Chung

Loại hình:
Toàn thời gian
Vị trí/chức vụ:
Nhân Viên/Chuyên Viên
Yêu cầu bằng cấp:
Đại Học
Ngày đăng tuyển:
02/10/2025
Yêu cầu kinh nghiệm:
Không yêu cầu
Yêu cầu giới tính:
N/A
Chuyên môn:
Quản Lý Văn Phòng Phẩm , Sắp Xếp Lịch Họp / Công Tác , Quản Lý Cơ Sở Vật Chất
Địa điểm làm việc:
Hồ Chí Minh
<P>Wework, District 1, Ho Chi Minh City (Tentative; The Office Address Shall Be Subject To The Newly Leased Office Address)</P> , Hồ Chí Minh
1. <p>WeWork, District 1, Ho Chi Minh City (tentative; the office address shall be subject to the newly leased office address)</p>
avatar CV CỦA BẠN CÓ PHÙ HỢP VỚI VIỆC LÀM NÀY?

Chi Tiết Công Việc

Mô tả công việc:

Job Description:

We are seeking a proactive and detail-oriented Chinese–English Assistant to support our team with bilingual communication, content preparation, and presentation development. The ideal candidate must have strong proficiency in Chinese (Mandarin), with the ability to write, edit, and create professional documents and presentations.

Key Responsibilities:

• Draft, edit, and translate documents, reports, and presentations between Chinese and English.

• Prepare professional PowerPoint presentations and other materials in Chinese and English.

• Assist in content creation for internal and external communication, ensuring clarity and cultural accuracy.

• Support daily administrative tasks, including scheduling, meeting coordination, and follow-up.

• Maintain smooth communication between Chinese- and English-speaking teams.

• Conduct research and summarize findings in both languages when required.

职位描述:

我们正在寻找一位积极主动、细心的中英双语助理,协助团队进行双语沟通、内容撰写以及演示文稿制作。理想的候选人必须具备优秀的中文(普通话)能力,能够独立撰写、编辑并制作专业文档和演示材料。

主要职责:

• 起草、编辑并翻译中英文文件、报告及演示文稿;

• 制作专业的中英文 PowerPoint 演示文稿及其他相关材料;

• 协助撰写公司内外部沟通内容,确保清晰、准确并符合文化背景;

• 支持日常行政工作,包括日程安排、会议协调及跟进;

• 促进中英文团队之间的顺畅沟通;

• 根据需要进行研究,并用中英文总结研究结果。


Yêu cầu công việc:

• Bachelor’s degree in Languages, Business, Communication, or related field.

• Excellent command of Chinese (written & spoken) – required for drafting content and creating PPTs.

• Strong proficiency in English (written & spoken).

• Proven experience in preparing professional documents and high-quality PowerPoint presentations.

• Strong organizational skills and attention to detail.

• Ability to manage multiple tasks and meet deadlines in a fast-paced environment.

• Previous experience as an assistant, translator, or content creator is a plus.

• 本科及以上学历,语言、商务、传播或相关专业优先;

• 优秀的中文书写及口语能力(必须,能独立撰写内容并制作 PPT);

• 优秀的英文书写及口语能力;

• 具备撰写专业文档及制作高质量 PowerPoint 的经验;

• 具备较强的组织能力与细节把控能力;

• 能在快节奏的工作环境中同时处理多项任务并按时完成;

• 有助理、翻译或内容创作经验者优先。


Quyền lợi được hưởng:

Opportunity to work in an international and dynamic environment.
Career growth and professional development.
Competitive salary and benefits.


Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.

TẢI MIỄN PHÍ ỨNG DỤNG

Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!

QR Code