Coordinate with Cargo Manager for overall managing on allocation, space allocated to agents (GCAs & Local), guidance on space utilization & flight load planning
Sales activities (both outdoor & indoor) to agents for cargo to fill up flights. Close working with Cargo Manager for proper Pricing scheme to ensure Revenue & Profit are achieved.
Monitor space availability ex hub for sales orientation.
Support Cargo Manager in market rate update/competition trend/feedback by customer in terms of pricing.
Support Manager to develop other products of team.
Working in close contact with the Customer Service team provides the first point of contact for clients.
The purpose of the department is to provide an excellent customer experience throughout all steps of a shipment, from pre-sale to after-sale.
Utilize fully all chances about the space as well as the rates to increase the volume/selling rate to make the highest revenue and profit.
Work with team and airlines principal for space from hub.
Ensures customers are: providing information on the status of a shipment, proactively advising customers in case of irregularities, and starting the tracing process;
Responsible for accurate invoicing by matching the bookings to the correct rates and conditions, and deal with customer rate disputes.
Take care of services to limit missing/damaged/delayed so that the freight arrives destination as scheduled
Respond all involved requirements to the customers in case of delay/missing/damaged/ no information …
Advise and Instruct the customers all regulations and requirements from Head Office to avoid the problems
Take care the key and new customer accounts and Often proactively interact with the customers
Making the weekly/monthly report as required.
Working location: Room 343, ALS Cargo Terminal, Noi Bai Airport– Soc Son, Hanoi, Vietnam.
Yêu cầu công việc:
REQUIREMENTS
Having 2-3 years of Air Cargo Sales experience at co-loader or forwarder companies (accepting Sales in the field of logistics, air freight sales of forwarders or sales for airlines).
Having knowledge of Cargo Industry, customer service processes, procedures & products, and booking tools;
Bachelor’s degree in Aviation/Business Administration/Foreign Trade Economic, Logistics, Supply Chain.
Having knowledge about Aircraft type/ULD, Air Cargo is a plus point.
Fluent in English (4 skills) and Vietnamese
Good in Microsoft Office Suite (Word, Excel, Outlook) and data analysis.
Be willing to work overtime and follow the airline's work schedule.
Strong communication and customer focus.
Ability to work independently and as part of a team.
Positive attitude and a willingness to learn.
Quyền lợi được hưởng:
- Laptop - Chế độ bảo hiểm - Du Lịch - Phụ cấp - Đồng phục - Chế độ thưởng - Chăm sóc sức khỏe - Đào tạo - Tăng lương - Phụ cấp thâm niên - Nghỉ phép năm - CLB thể thao
Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo,
hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.
Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!
Quét QR Chat Zalo Với Nhà tuyển dụng
Quét mã QR để kết nối trực tiếp với nhà tuyển dụng
Nhận phản hồi nhanh chóng từ các chuyên viên nhân sự
Đặt câu hỏi chi tiết về công việc và công ty
Thể hiện sự quan tâm và chủ động trong quá trình ứng tuyển
Tạo ấn tượng tích cực và tăng cơ hội được tuyển
Rất tiếc Nhà tuyển dụng chưa kích hoạt tính năng liên hệ Zalo, chúng tôi đã gửi yêu cầu của bạn đến Nhà tuyển dụng
và sẽ thông báo tới bạn khi tính năng được Nhà tuyển dụng kích hoạt.