Việc làm Track & Trace Staff - Kintetsu World Express

Track & Trace Staff

  • salary Mức lương: Thỏa thuận
  • date Hạn nộp: 28/09/2025
  • place Địa điểm: Hà Nội
Công Ty TNHH Kintetsu World Express Việt Nam
Xem thông tin công ty

Thông Tin Chung

Loại hình:
Toàn thời gian
Vị trí/chức vụ:
Nhân Viên/Chuyên Viên
Yêu cầu bằng cấp:
Đại Học
Ngày đăng tuyển:
28/08/2025
Yêu cầu kinh nghiệm:
Không yêu cầu
Yêu cầu giới tính:
N/A
Ngành nghề:
Xuất Nhập Khẩu
Địa điểm làm việc:
Hà Nội
<p>TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City</p>
1. <p>TTC Building, No. 19, Duy Tan Street, Cau Giay Dist, Hanoi City</p>
avatar CV CỦA BẠN CÓ PHÙ HỢP VỚI VIỆC LÀM NÀY?

Chi Tiết Công Việc

Mô tả công việc:

This position plays as a key role in the strategy for reducing workload in non-core operations

and allows to allocate more resources to core business. Tracing support is responsible for the daily monitoring of outbound shipments from shipping origin through delivery to the destination. This focus is to ensure on time delivery to the destination.


► Cargo tracking/tracing

• Follow up the cargo status for export/import freight in shared files/ Internal systems to update

status of shipment from ATD – ATA Port/ Destination/ Door.

• Master BPO Tracing format as well as client’s exclusive files.

• Monitor shipments & follow tracing timeline daily/ weekly to update and inform related

Departments.

• Tracking and tracing of daily shipments with spreadsheet and report creation as needed

• Understand shipping schedule, vessels for LCL/ FCL shipments based on tracking tools.

• Receive and respond to questions and issues from internal staff regarding customers’ shipments, timely and with a sense of urgency.

• Communicate timely with related team and relay information.

• Focus on key details on exact specifications of shipments.

• Be in charge of Accounts assigned by Manager.

• Additional duties as needed


Yêu cầu công việc:

► Education and Experience

• Bachelor’s degree, preferred in Economics, International Trade, Foreign Trade, or related fields.

• At least 3 years of experience working in the Logistic industry or global forwarding companies.

• Experience with all aspects of operation procedures.


► Required Skills/Abilities:

• Proficient with Microsoft office such as: Excel, PowerPoint, Power BI, especially excellent in Excel (Pivot).

• Good verbal and written communication skill in both English and Vietnamese.

• Good interpersonal and customer service skill.

• Good organizational skill and attention to detail.

• Good analytical and problem-solving skill.

• Strong self-motivation.

• Good time management skill.


Quyền lợi được hưởng:

Lương tháng 13 + Bonus
Gói bảo hiểm chăm sóc sức khỏe toàn diện Bảo Việt, Bảo hiểm tai nạn 24/7
Môi trường làm việc quốc tế chuyên nghiệp với nhiều cơ hội học hỏi và phát triển


Chú ý: Nếu bạn thấy rằng tin tuyển dụng này không đúng hoặc có dấu hiệu lừa đảo, hãy gửi phản ánh đến chúng tôi.

TẢI MIỄN PHÍ ỨNG DỤNG

Tìm việc hiệu quả bằng cách tải JobsGO về di động của bạn và sẵn sàng nhận việc làm ngay hôm nay!

QR Code